lyckopillerelin

Alla inlägg den 18 september 2012

Av Elin - 18 september 2012 18:40


Hej vänner! Ber om ursäkt för att jag inte boggade så mycket igår, var helt enkelt inte på humör som ni kanske förstod med tanke på det ända inlägget som kom upp.


Dagen på förskolan har gått i ett som vanligt, på morgonen så möttes jag av glada barn och positiv personal som tyckte att jag hade kommit med genialiska ideér på handledarmötet igår, alltid så himla kul att få beröm och att personalen verkligen uppskattar att man är där! Kommer verkligen sakna alla barn och personal sen när jag har slutat på praktiken, dagarna går för fort. Har redan separationsångest haha.


På eftermiddagen så fick jag ett otroligt glatt besked från sjukhuset att allt såg bra ut efter cellgiftsbehandlingarna och operationen, dom var 100% säkra på att alla cancerceller var borta men att dom ville vara 110% säkra så det såg väldigt ljust ut och vi skulle vara positiva. Jag var så otroligt glad och lättad så jag skakade när jag hade lagt på. Ännu bättre blev det när jag pratade med peronalen på avdelningen och dom hoppade på mig med kramar, lycka och lättnad, tacksam!


Jag är så otroligt lättad, känslan går inte att beskriva. På något sätt så känns det som om jag är fri igen. 


Nu till något annat. Igår passade jag på att fixa det sista inför mitt rum som jag har hållt på med ett tag nu, har ju lessnat lite på mina ljus jag har och ville hitta på något nytt och roligare, här får ni resultatet:


 


Ytterligare en sak jag vill ta upp, vet ju inte hur många som läser min blogg men frågar jag inget får jag ingenting veta. Under drygt en vecka så har jag haft som typ eksem, eller det ser ut som typ nässelutslag, det kliar som satan och det sprider sig allt mer på kroppen, än så länge så är det på vänster knä, knäveck, höften och det håller på att utvecklas på samma ställen fast på höger sida oxå + på händerna. Någon som känner igen det här? Dålig bild I know, jag funderar på om det kan vara en reaktion för dom här fragminsprutorna jag tar för blodpropp, det är värst på vänster ben och där tar jag även sprutan, kanske tycker kroppen att det får vara nog med sprutor? Eller är det så att det kan vara nässelutslag fast man inte har haft nässelfeber? Någon som har någon smart idé?


 


Nä hörrni, det blev ett väldgit långt och blandat inlägg. Hoppas ni orkade läsa allt. Jag mår iallafall bra, sitter i min säng och lyssnar på Carola och Laleh och ska snart joina min pappa i vardagsrummet för att titta på TV. Ni får ha en jättebra kväll allesammans, så höres vi imorgon.


Tack för att du är du och för att just du finns. Du är värdefull.


PUSS 

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards