lyckopillerelin

Alla inlägg under oktober 2012

Av Elin - 29 oktober 2012 11:32


God morgon alla fina, eller morgon och morgon. Har ni sovit gott inatt? Jag har faktiskt gjort det, så himla skönt att jag får sova lite nu om nätterna, måste ju vara ett tecken på att jag äntligen börjar tagga ner. Imorgon är det tenta och sen ska ajg ta igen praktiken till den 6e, ska bli riktigt kul att få komma tillbaka och andas lite förskola innan man sätter igång igen med nästa kurs.


Jaha, annars då? Det har varit Halloween i helgen tydligen, eller var det igår? Eller Lördags? Eller var det till och med i Fredags? Ja, ni märker ju hur bra koll jag har på halloween haha. Jag har läst på massa bloggar men om dom inte har klätt ut sig eller gått ut på bus eller godis i Fredags så gjorde dom det i Lördags eller igår så är lite smått förvirrad måste jag ju ärligt säga. Jag trodde att halloween var till helgen som kommer, men ack så fel jag hade...


Idag ska jag repetera inför tentan imorgon sen ska jag faktist sitta på TV och sitta med datorn heeela dagen eftersom jag inte har gjort det under helgen hihi. Förresten så är det bara en vecka kvar till jag fyller år, ville bara påminna! Puss på er ♥.



Av Elin - 28 oktober 2012 21:46


     

Av Elin - 28 oktober 2012 19:55


 


Jag ber så hemskt mycket om den urusla uppdateringen under helgen. Idag har jag suttit med näsan i kursböckerna hela dagen förutom paus för att äta och åka och hjälpa mamma att handla en timme på eftermiddagen. Har suttit och repeterat och skrivit ner ungeför 50-70 begrepp och äntligen så är jag klar! Imorgon blir det att läsa igenom alla begrepp och försöka lära sig vad dom betyder + att läsa igenom dom viktigaste siorna både i den engeska och den svenska boken sen hoppas jag att jag är redo för tentan på Tisdag.


Nu har jag precis tagit en låång varm dusch, om inte min kära lillebror hade okuperat vårat badrum där nere till sitt så hade jag övervägt att ta ett mysigt bad och läst ut min tidining som jag inte har kommit igenom än, men så blev icke fallet tyvärr.


Ikväll är det slappa framför TVn som gäller, Solsidan, Hellenius hörna och Beck kan ju bara sluta bra! Puss på er alla fina ♥

...

Av Elin - 28 oktober 2012 00:28


 

I'm holding on to something that used to be there hoping it will come back, knowing it won't.

Av Elin - 27 oktober 2012 18:46


Hej vänner! Blev nästan som jag trodde inatt, satt i sängen och pluggade till klockan 1 ungefär, sen gjorde jag lite annat efer det så släckte lampan vid 2 ungefär och sov som en stock till 11. Hoppsan. Under dagen har jag fortsatt att plugga och jag tror att ajg börjar få kläm på det viktigaste, jag hoppas det iallafall!


 


Pappa och jag var iväg och kollade på Bond i Vällingby under eftermiddagen, jag som har sett alla och är lite smått nördig tyckte att den var jättebra men saknade lite Bondklassiger om man säger så. en ni som inte har sett den än, gör det, den är värt nästan 3 timmar i biostolen, jag lovar!


 

haha innan vi ens hade kommit in i biosalongen så hade pappa käkat upp det mesta och lämnat kvar det här lilla till mig, tack pappa ;)!


Nu ikväll ska ajg faktiskt bara ta det lugnt, pluggar vidare inatt och imorgon istället. Känner att jag störs lite av TVn så  avslutar detta inlägg nu innan det blir för osammanhängande haha. Puss!

Av Elin - 26 oktober 2012 19:35


Hej alla vackra människor där ute ♥. Jag hoppas att ni har haft en bra fredag och att den slutar bra oxå. Är hemskt ledsen för att ajg inte har tittat in här idag men har inte haft något sug riktigt och sen så har det faktiskt inte hänt så mycket idag.


Är ju ledig tills Tisdag då jag har min tenta på utvecklingspsykologin, plugget till det går otroligt trögt och hela kursen är tung och flummig så motivationen är väl inte på topp precis. Ni kanske känner igen känslan av att ena sekunden så känner man att man har koll på läget medans andra sekunden så tror man att man har missat det viktigaste eller hälften av kursen. Förhoppningsvis så går tentan bra, men jag har min aningar att jag inte kommer bli godkänd eftersom jag vet hur mycket problem psykiskt jag har hat under den här kursen. Men hoppet är det sista som lämnar människan och allt kan hända, right?


Har gått runt i pyamas exakt hela dagen idag, älskar den känslan. Inga måsten att behöva klä på sig anständiga kläder för att man ska möta folk och så utan bara mysa hela dagen. Juste, en sak som jag kan ta upp är att pappa och jag ska på bio imorgon. Ska bli supermysigt, var jättelänge sen som bara vi två gjorde någonting och nu när Bond går på bio så kände vi att det är ett måste att se den så imorgon klockan 1500 är vi på plats i Vällingby. 

 

Nä hörni, snart börjar Doobidoo som jag hade tänkt titta på sen får vi se hur kvällen slutar. Jaggissar på att ajg kommer sitta i sängen till 3 inatt och plugga, det är då jag är som mest motiverad att lära mig saker. Jag vet att folk säger att man inte kan lära sig nåtot nytt på nätterna och så för att det ändå inte kommer att fastna, men jag vet inte riktigt om jag ska tro på det där. Beror nog helt på om man är en nattuggla eller morgonperson. Avslutar detta inlägg, som ändå blev lite långt, kanske för långt med några bilder från veckan. Puss på er ♥.

 

      

Av Elin - 25 oktober 2012 21:44


Alla som har missat att det är snö ute är lite smått galna. Snö är mysigt, men jag gillar inte kylan, bra kombo där Elin! Men det bästa med snö är att jag faktiskt tycker att det är tillåtet att börja lyssna på julmusik, det spelar ingen roll hur långt kvar det är till julen, snö=jul, äääntligen!!


         

Av Elin - 25 oktober 2012 16:30


 

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards