lyckopillerelin

Alla inlägg under oktober 2012

Av Elin - 13 oktober 2012 21:19

Hej alla fina läsare!

Jag har haft en jättehärlig lördag idag. Kom lite tidigt till jobbet idag, men glad är jag för det, var en sån himla mysig förmiddag med massor av sol och fina färger.

G och jag gick iväg efter lunchen och kollade på bio, Modig blev det denna gång, var en riktig grym film måste jag säga, har ni inte sett den så gör det! Den hade allt, spänning, humor och ja det en bra film ska ha, grät till och med i slutet haha. Åt middag här oxå, mumsigt! Nu sitter jag i soffan med ett glad vin framför körslaget samtidigt som jag hjälper G med ett spel på sin ipod.

Nä, dags att vara mer social, bjuder på en bild som G tog på mig på vägen tillbaka från bion, därav lite suddig haha, puss.


 

Av Elin - 13 oktober 2012 10:08


God morgon alla fina. Jag är hur trött som helst fast klockan är gansa mycket, fastnade framför mina skolböcker igårkväll så typ släckte lampan vid 1, sen kunde jag inte somna först typ vid 2, suck. Fick ett sms nyss av csn om att jag hade fått ett meddelande av dom, tydligen så får jag inget studiemedel pgr av att jag inte har gjort klart termin 1, konstigt med tanke på att jag fick studiemedel förra terminen om jag skulle ha pluggat sen så är det inte så jävla konstigt att jag inte har hunnit med allt plugg på grund av en fuckingjävla cancertumör som var tvungen att dö först, åååh blir så arg!!!!


Är iallafall uppe nu och ska snart dra iväg till stan för att jobba lite. Får se om jag uppdaterar under dagen, annars höres vi ikväll. Puss ♥.

...

Av Elin - 12 oktober 2012 18:49


 


"Såna som jag
vi rymmer bort ibland
stänger ute världen
så gott vi kan"

Av Elin - 12 oktober 2012 17:08


    


Hej alla fina! Haft en bra Fredag? Inte för att jag brukar få svar men man kan ju iallafall fråga haha. Har precis kommit hem från universitetet, blir mer och mer stressad för varje dag som går nu känner jag. Vi har redan fått välkomsbrevet för nästa kurs, jag fattar typ nada på lektionerna nu som vi ska ha saltenta på om några veckor, jag har inte ens gjort klart min första termin och snart börjar vi snart den tredje=jag får inte gå vidare om jag inte gör klart första terminen snart, panik!!!


Ikväll var det först tänkt att ajg och Lisa skulle ut och köka middag, men eftersom båda har haft en jobbig vecka så beslöt vi oss för att ta det nästa vecka istället och vila upp oss ikväll istället. Min huvudvärk sitter förtfarande kvar lite grann från igår så det kanske var lika bra att det blev inställt.


Imorgon ska jag jobba typ hela dagen, ska på bio och kolla på Modig med G. Ska bli kul, var ett tag sen vi sågs så tycker verkligen att det är dags nu. På Söndag så funderar mamma och jag på att åka till Älvsjö till Hem och villamässan för att kolla lite till köket och lite annat, ska bli spännande.


Nu ska jag titta vidare på Greys, puss!






Av Elin - 12 oktober 2012 13:30


Jag hade ett gå-vidare-i-livet-samtal med en av mina bästa vänner i Fredags förra veckan, ni vet ett sånt där samtal där det på gränsen börjar gå över i deeptalk sådär på en fredagskväll över ett glas vin. Vi kom in på en upplevelse och en person som har funnits i hennes tankar och malt och tagit onödigt mycket energi i flera månader och nu hade hon äntligen fått lite klarare syn på det hela (jag vill inte gå in på vad eller vem det handlar om såklart, det stannar mellan oss två) men att när hon väl hade börjat få ur sig alla tankar och kanske blivigt lite klokare så blev det så tomt i hennes liv. Oavsett om det mesta inom det ämnet hade tagit hennes energi och tankar på ett negativt sett så kändes det tomt, som att det fattades något i hennes liv. Jag förstår precis vad hon menar, jag är också inne i en sån situation. Hur lätt är det egentligen att gå vidare med livet efter att ha fått en aha-upplevelse över något eller någon som har tagit upp så mycket energi och tid av ens liv? Varför verkar vi människor alltid ha så himla svårt att bara släppa taget och gå vidare?


Jag går runt med så otroligt mycket känslor just nu som egentligen tar upp alldeles för mycket energi, men jag vet inte hur jag ska bli av med dom. Det spelar ingen roll om det är positiva eller negativa tankar, dom bara finns där både när jag är vaken och när jag sover och det gör mig så frustrerad. Jag önskar att jag bara kunde radera allt och få vila hjärnan lite. Vad är jag rädd för och varför? Jag kommer fortfarande vara jag fast jag lägger ett kapitel bakom mig och går vidare i mitt liv, eller?

Av Elin - 12 oktober 2012 10:34


 

Av Elin - 11 oktober 2012 16:06


 

(klicka på bilden för att komma till artikeln)


För några veckor sedan så vandrade det runt en väldigt stark och känslosam artikel på facebook, twitter och bloggar. Jag läste den i personalrummet på min praktik och fick ta små andningspauser lite då och då för att inte bryta ut i hysterisk gråt. Några timmar efter det så ringde min läkare och meddelade mig att allt såg bra ut och att dom nästan var säkra på att all min cancer var borta, jag insåg då hur mycket dödsångest ajg hade haft innan det. Jag hade tur, det hade inte Sebastian-men jävlar vilken stark kille han verkade vara!


Har du inte läst den så gör det här, men jag rekomenderar att du gör det en dag då du känner dig stark och att du förbereder dig på en väldigt stark berättelse, jag lovar-du kommer att bli berörd!



Av Elin - 11 oktober 2012 13:36


 


Vaknade idag med migrän, illamående och att hela världen snurrade, inte kul. Som tur var så hade jag ingen lektion idag utan "bara" en föreläsning så valde att stanna hemma och läsa inför seminariumet imorgon istället. Allt om föreläsningen brukar ändå komma upp på mondo så känns som att jaginte missar något speciellt.


Går runt i pyamas fortfarande och plockar lite här och var, har Sarahs nya skiva rullandes om och om igen på spotify och har precis gjort mig en kopp te, på ett sätt så älskar jag att vara hemma när alla andra är på jobbet eller i skolan. Känns som att man får mer gjort då lixom. Ska aldeles strax sätta mig och läsa om Piaget på engelska, tar emot men måste man så måste man. Mår iallafall lite bättre nu, har fortfarande huvudvärk och lite yrsel men illamåendet börjar avta, kanske för att yrseln avtar haha.


Nä, plugga var det ja. Puss 

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards