lyckopillerelin

Alla inlägg den 2 januari 2013

Av Elin - 2 januari 2013 21:35


 


Första ridlektionen för terminen och vi var bara fem styckna, så skönt! Det gick iallafall helt okej att rida idag. Bättre än vad jag trodde faktiskt, fina Brollis!


Vi red iallafall fritt idag, försökte få honom alert och det gick helt okej faktiskt. Red mycket tempoväxlingar och böjda spår. Serpentiner, åttvolter och vanliga volter för att han skulle bli loss i sidorna. Jag tänkte på det att när jag planerar vart jag ska rida så glömmer jag att rida tempoväxlingar och när jag verkligen försöker att öka och minska i alla gångarter så rider ajg lite hipp som happ och ostruktererat. Jag tror att det handlar om att man inte riktigt är van att rida själv. Nackdelen med ridskola att man inte får rida mer själv men ändå en fördel att få mycket hjälp på ridskola, lite dubbla budskap där va haha?


Men iallafall, provade att fatta lite galopp och vänster gick bra att fatta men det blev väldigt oren i dom första fattningarna. I höger så provade jag att fatta på långsidorna, det gick lite trögt och hade svårt att hålla honom på spåret men han galopperade på mer i det varvet iallafall, provade att fatta vänster igen på volten och då blev det mycket bättre och en renare galopp.


Resten av lektionen valde jag att rida på böjda spår i trav och tempoväxla så mycket ajg kunde och orkade. Vi red som ett ruter ess oxå på ena volten när hästarna var utåtställda ett tag oxå och det var ju hopplöst att göra, jag orkade helt enkelt inte att hålla honom utåtställd samtidigt som jag styrde rätt. Valde att vila då istället, nackdelen med att rida med en hand. 


Är nöjd med lektionen iallafall, jag fick igång honom bra förutom i slutet då både jag och han var väldgit trötta. Nu är jag jättetaggad inför nästa vecka och att börja träna lite mer utanför ridningen hihi. Fina Brullepudding <3.

Av Elin - 2 januari 2013 16:45


NU kära vänner är jag hemma och har landat i soffan för att tagga inför ridlektion senare ikväll. Jag mötte ju som sagt upp mamma i Sollentuna eftermiddags  för att sen åka vidare till Rapunzel i Värtahamnen. I Oktober så var ajg där för att kolla om det gick att sätta in löshår eftersom jag är så himla osäker i mig själv med kort hår och då bad dom mig komma tillbaka i början av det nya året.


Jag har sett fram emot att få längre hår nu ända sen dess och idag så var det äntligen dags! Efter två timmar i frisörstolen och mycket tjejsnack så var det färdigt. Nu ser det inte så jättebra ut eftersom löshåret är så pass nytt och så är det lite ostruktrerat men om ca 1 vecka så kommer det säkert se bättre ut när jag har duschat och låtit det "boa in sig" lite.


 



Av Elin - 2 januari 2013 11:30

 

Hej på er!

Jag ska alldeles strax knalla till bussen för åka till Sollentuna och möta upp mamma därifrån så ska vi åka vidare mot värtahamnen och göra en grej. Jag har lyckats hålla det hemligt för nästan alla under typ tre månader så jag ska faktiskt inte avslöja än vad vi, eller jag ska göra där. Har jag hållit mig så här länge så klarar jag att hålla det hemligt i några timmar till. Det blir mycket mer spännande då hihi.

Det jag kan säga är att det inte är något allvarligt eller så utan bara en grej som gör att jag kommer att må bättre psykisk sen när det är klart. Nä hörni, nu måste jag kila. Återkommer om allt sen när jag kommer hem i eftermiddag. Puss på er och ha en bra dag!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards