lyckopillerelin

Alla inlägg den 9 januari 2013

Av Elin - 9 januari 2013 23:16


Vissa dagar/veckor så kan jag inte låta bli att fundera på om ridning verkligen är bra för mig. Det känns mer som att jag bara förstör kroppen när jag rider och inte bygger upp den. Så otroligt frustrerande att kroppen inte orkar med, det känns så himla onödigt att jag har kämpat mig upp på den här nivån och nu så står det bara still för att min kropp inte pallar. Är det så att jag bara kan komma upp till den nivå jag är på idag och nu tar det bara stopp?


Men i alla fall, nu lämnar vi det och så ska jag skriva lite om hur det gick med ridningen idag, så himla dåligt gick det faktiskt inte. Det kanske inte gick lika bra som förra veckan, men jag känner mig ändå helt nöjd med lektionen.


I början så försökte jag verkligen få igång honom med mycket halter och igångsättningar, det gick faktiskt ganska snabbt för honom att vakna till och vara alert på vad jag ville. Red lite öppna på långsidorna och fick till ett par riktigt fina faktiskt. Idag tänkte jag faktiskt mycket på att tempoväxla mycket i traven och även planera hur jag skulle rida. Jag gillar att rida mycket serpentiner och åttvolter så jag passade på att göra det eftersom vi var så pass få idag. Gjorde även halter vid medellinjen varje gång jag passerade den och försökte tempoväxla även där vid varje serpentin. Under dom övningarna så lyssnade han otroligt bra tyckte jag, allt flöt bara på.


Fattade galopp några gånger i båda varven. I vänster så blev den lite oren i början, men när jag hade jobbat igång honom lite så kändes det mycket bättre. Fattade höger på långsidan och där orkade jag inte riktigt hålla honom på spåret, men blev några fattningar i alla fall, sen lämnade jag galoppen för kvällen och körde på lite trav resten av lektionen.


Efter galoppen så blev han otroligt lat och höll på och dumma sig, kanske för att han kände att ajg var trött och då passade han på att jävlas lite. Red inte på så mycket utan försökte bara få honom att sänka sig lite och sen kände jag att kroppen inte orkade mer. Nu är det dags att tagga till nästa vecka och hoppas på att kroppen är lite mer samarbetsvillig då.

Av Elin - 9 januari 2013 15:13


   


Hej på er som tittar in här fotfarande. Jag hade planerat och var jätte effektiv imorse men jag somnade vid halv 3 inatt så var helt död när klockan ringde vid 8 imorse.


Sov istället till typ 10 och gick upp och pluggade lite. Vid 12 åkte jag in till stan för att äta lunch med Lisa och prata ut lite. Alltid lika trevligt att träffas och fast vi träffade varandra för typ en vecka sen så känns det som om man har hur mycket som helst att prata om haha. Vi passade på att gå runt och titta lite i olika affärer oxå och självklart så kom vi hem med varsin H&Mpåse, uups!


Ikväll blir det ridning som står på schemat, just nu så är jag grymt trött så är inte så taggad. Men jag vet att det brukar kännas mycket bättre när jag väl har hoppat upp på hästryggen. Nu är jag sjukt törstig så måste gå och ta ett glas vatten. Återkommer ikväll om ridlektionen. Puss på er!

Av Elin - 9 januari 2013 11:00


 

Fuck cancer!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards