lyckopillerelin

Alla inlägg den 11 januari 2013

Av Elin - 11 januari 2013 20:20


 



Av Elin - 11 januari 2013 17:00


 


Jag gick igenom mina böcker i Onsdags och insåg att jag har otroligt många intressanta böcker som jag inte har hunnit läsa ännu. Jag vågar inte riktigt ge mig på en redan nu, för när jag väl börjar läsa så är det svårt att få mig att sluta. Jag har lärt mig att samla på mig böcker under höst, vinter och vår för att sen kunna läsa riktigt mycket under sommaren. Det är då jag verkligen kan slappna av och slippa tänka på att jag borde läsa kursböcker också. Åh vad jag längtar till sommaren då jag äntligen kan sitta ute på landet i solen och bara sluka alla böcker jag har sparat ihop!



Av Elin - 11 januari 2013 14:08


   


Hej kära vänner! Har precis kommit hem och landat i soffan med en mage som inte är glad just nu. Det blir nog bättre snart. Gick iallafall upp i tid idag för jag var tvngen att åka in till SU en snabbis och lämna en tenta och även hämta upp lite gamla tentor. Inatt så gick jag för mig att ajg skulle ha lämnat in tentan redan igår så fick lite smått panik där kan jag säga, har fortfarande ingen aning om vilken dag det egentligen var eftersom dom har tagit bort infon om den men jag chansade och åkte in idag iallafall. 


Efter det så åkte jag vidare till KSför att ta blodprov. Ärligt talat så var det jobbigare att komma tillbaka till Radiumhemmet än vad jag hade trott. När jag satt i väntrummet så dök alla jobbiga minnen upp och det var nästan så jag kände att ajg behövde gå därifrån för att inte bryta ihop totalt. Jag fattar inte att det ska vara så himla svårt att få ordning på alla känslor, tycker inte att det borde vara så här jobbigt längre. Blir så arg på mig själv! Men iallafall, att ta blodprov idag gick inte som jag hade hoppats på. Som tur var så var det den bästa sköterskan som stack, hon minns till och med att ajg pluggade och till vad. Helt otroligt! Dock så var jag tvungen att bli stucken fyra gånger, men jag har lärt mig att hantera smärtan när dom håller på att gräver med nålen så det var inte så jättefarligt ändå. Tror att sköterskan tyckte att det var mest jobbigt haha.


Nu är jag iallafall hemma och tänkte fortsätta vara det resten av dagen. Ska titta lite på TV och bara ta det lugnt tror jag. Juste! Idag kommer pappas nya bil hem oxå, en svart BMW...HUR ska jag våga övningsköra i den!?



Av Elin - 11 januari 2013 11:15


Jag knackar på dörren, öppnar och stiger in som jag alltid brukar göra. Ber om en värmepåse och sätter mig i väntrummet där alla andra sitter. Tar några djupa andetag och försöker att slappna av, jag har lärt mig att det blir lättare att sticka då . Skummar igenom en gammal hänt extra som jag redan har läst och tänker på vad jag ska göra under dagen. Jag hör den stora väggklockan ticka och människor som springer ut och in, jag blir lite stressad.

Nummerskylten slår om till mitt nummer. Jag hälsar på sköterskan som känner igen mig och sätter mig tillrätta i stolen. Hon har lärt sig att använda den minsta nålen och jag har lärt mig att jag måste ha tålamod. Jag känner ett litet litet stick, inget blod. Mina kärl vill inte vara med idag, pulsen stiger men jag försöker ta ett djupt andetag, med två sköterskor till hjälp denna gång så sticker det till igen, jag slappnar av lite när jag ser att det kommer blod och att allt funkar.

Nålen tas ut och jag får ett plåster på handen. Jag tackar för mig och får till svar att min läkare meddelar mig provsvaren om umgefär en vecka.

Plötsligt blir jag påmind om varför jag egentligen befinner mig på sjukhuset och har vant mig vid alla stick och ansikten. Cancern...

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards