lyckopillerelin

Alla inlägg den 12 januari 2013

Av Elin - 12 januari 2013 17:01



 


Jag har ju helt glömt bort att berätta för er att jag har skaffat tumblr. Det var ett tag sedan nu men bättre sent än aldrig säger man ju ;). Klicka på bilden för att komma till min sida, eller klicka här, här eller här! :D


Av Elin - 12 januari 2013 12:30


Jag har inte ridit i 14 år i onödan, jag har heller inte tillbringat halva dagarna i stallet under 14 års tid i onödan och jag har definitivt inte kämpat i onödan!

Jag vet att jag kan rida. Inte på samma sätt som alla andra, utan på mitt sätt. För mig handlar det bara om attityd och att lära mig att inte jämföra mig med alla andra. Jag rider på mitt sätt och det är det jag måste koncentrera mig på. Medan andra utvecklas på sitt sätt så utvecklas jag på mitt sätt och det måste jag lära mig att acceptera.

Jag har under dom senaste 6-7 åren oftast känt mig så otroligt frustrerad när kroppen inte orkar med en timmes ridning i veckan, eller när jag inte kan rida på samma sätt som alla andra. Jag vill oxå kunna sitta upp på vilken häst som helst lite spontant utan att behöva fixa med mina specialtyglar, jag vill oxå få hästen att gå lika fint på samma sätt som alla andra. Men så enkelt är det inte som jag ibland tror och vill att det ska vara.

Det är där Åsa kommer in i bilden. Jag vet inte huur många år hon har tjatat på mig att jag KAN, jag måste bara göra det på ett annat sätt och finns det inget annat sätt så kommer vi på något. Varje gång när jag blir frustrerad och säger rakt ut att jag nog inte är gjord för att rida så får jag till svar att jag visst är det, MEN att det faktiskt är lite svårare för mig, punkt. Det är så himla skönt att ha en ridlärare som helt utan tvekan bara kan säga rakt ut hur det faktiskt ligger till. Inget trams med att försöka linda in sanningen lite snyggt eller liknande utan bara säger som det är. Det är som om hon tar ned mig på jorden igen, in i verkligheten.

Jag vet ärligt talat inte riktigt vad jag vill komma med min ridning. Visst så vore det spännande att få komma ut och tävla lite, men jag är alldeles för feg tyvärr. Ja, jag ska ha hästar någon gång i mitt liv för att jag kan inte tänka mig något annat.


Trots att jag inte riktigt vet vad jag vill med min ridning och när det kommer att hända så ger jag inte upp. Det är värt varenda krona jag har spenderat under dom senaste 14 åren. Jag har inte ridit så här länge bara för att ge upp nu och helt plötsligt sluta bara för att jag har kommit upp i en nivå som det krävs mer av min kropp. Det får vara hur jävla orättvist det vill att det är svårare för mig att rida. Folk kommer att få påminna mig om  att det faktiskt är okej att tänka så, att jag inte kan jämföra mig med hur dom andra rider, utan att jag måste tänka på mig själv. Det gör inget om kroppen strejkar ibland, eller att det tar längre tid. På något sett så går det ändå, det har det åtminstånde gjort dom senaste 14 åren. Jag kommer att fortätta med att rida och utvecklas på mitt sätt och en vacker dag så kommer jag kunna peppa mig själv på samma sätt som Åsa peppar mig nu.





 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards