lyckopillerelin

Alla inlägg den 23 januari 2013

Av Elin - 23 januari 2013 21:47


 


Var inte alls sugen på att åka iväg till stallet i 15 minusgrader ikväll. Men jag tog mig i kragen och försökte göra det bästa av situationen och när jag sitter här efter en varm dusch så kan jag säga att jag ångrar mig inte för en sekund. Det gick så galet bra idag. Trots några stora missar och småmissar från en väldigt trött ryttare så är jag helnöjd. En ridlektion på en timme kan inte vara klockren rakt igenom hela lektionen, så är det bara.


Red fritt i början, jag jobbade mycket på böjda spår av olika slag och även i lite skolor åt båda hållen. Tyckte att han var med bra på noterna redan i början faktiskt, han var väl lite seg men efter lite halt-skritt-halt övningar så var han väldigt alert och tog skänkeln väldigt bra.


I Vänstergaloppen så la jag mycket fokus på en bra och ren galopp och även en bra trav efter galoppen. Första fattningen var klockren och han lyssnade jättebra och galopperade i en jämn och fin takt flera varv på volten. I högergaloppen så la jag fokus på att bara försöka fatta och hålla igång den. Provade att fatta på ena långsidan och det kändes som om han jävlades lite med mig och försökte komma bort från arbetet, men med ett spö i handen som jag faktiskt använde idag så lyckades jag få honom i galopp litegrann.


Efter en liten paus så satte vi igång igen, denna gång galopp på volterna. Han var lite seg efter pausen och tyckte väl att han hade jobbat klart för idag, men icke sa nicke. Tror att både han och jag började bli lite trötta då för han strulade mycket i galoppen. I Vänster försökte jag peta på honom och hålla igång galoppen men det blev lite tafatt och så jag avslutade med att göra en bra fattning och bara några språng, sedan försökte jag jobba honom på lilla volten i trav då han blev lite stressad.


I Höger så var det ännu svårare, då kunde jag knappt hålla honom på volten i skritt. Då var jag verkligen trött i armen, mjölksyran bara pumpade haha. Men bestämde mig för att jag skulle fixa två bra fattningar och att ajg skulle hålla igång dom i ett varv var. Allting går bara viljan finns så efter mycket jobb i skritt för att inte få honom att gå emot skänkeln och trycka sig innåt så lyckades jag få honom i en ren högergalopp och framför allt hålla igång den i ett varv. 


I slutet så gick det väldigt segt när vi skulle trava av dom lite. Han var trött och jag var nog tröttare haha. Så i det sista varvet så gick han knappt framåt. Men jag är verkligen så himla nöjd med kvällens lektion! Kroppen strejkade inte och jag var så jäkla envis, känner mig lite stolt faktiskt. Ibland kan jag minnsan rida ;).

Av Elin - 23 januari 2013 17:57


Åh herre vad trött jag är nu. Senaste gången jag har varit i skolan hela dagen måste ha varit i gymnasiet asså. Började 0900 idag, var riktigt tungt att gå upp imorse. Somnade nog inte förs vid 0130 på natten då jag inte kunde sova för ajg var så stressad över allt jag måste hinna göra innan den 23 februari. 


Hade iallafall ett seminarie i morse, typ genomgång av kursen och allt sånt lite praktiskt. Sen från 12-15 så hade vi några uppgifter att göra och äta lunch under den tiden oxå. Redan vid 14 så började vi sega ihop hela min grupp, det där med att plugga i mer än tre timmar i streck var ju ett bra tag sedan så vi har nog glömt bort lite hur man gör och hur det känns haha. Klockan 15 så började vi med introduktionsföreläsningen och då var vi otroligt sega, tror nog att alla studenter i den salen var rätt så sega i huvuvdet. Som tur var så fick vi sluta tidigare, men det känns verkligen som om man har varit med skrikiga barn hela dagen eftersom att man är så seg. Imorgon är det en 9-16 dag med drama, ska bli jobbigt men spännande! Nu ska ajg vila i 25 minuter sedan är det bara att dra iväg till stallet för en ridlektion. Jag vet iallafall en som kommer sova gott inatt ;). Kram på er.



Av Elin - 23 januari 2013 11:30








     

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards