lyckopillerelin

Alla inlägg den 28 januari 2013

Av Elin - 28 januari 2013 20:00


Yes yes, så är det. Ska vi ta dagen i ordning kanske? Så jag inte råkar glömma något viktigt menar jag. Var ju som jag har nämnt tidigare på återkontroll imorse på Radiumhemmet. Var inte så nervös som jag trodde att jag skulle vara. Självklart så var det lite jobbigt, men på något sätt så kändes det som om jag har gjort det här förut. Vet inte riktigt hur ajg ska tolka beskedet. Tydligen så kollar dom lite extra på två av blodmarkörerna, den ena var fortfarande låg och bra, men den andra var lite förhöjd som kan tyda på äggstockscancer. Men tydligen så kan det bero på flera olika saker att den är förhöjd så vi får hoppas att det beror på något annat. Nu skrämmer inte ordet cancer mig lika mycket som sist, utan det är nog mer själva behandlingen som skrämmer mig. Men nu ska vi vara positiva och hoppas, hoppas, hoppas att den förhöjda markören beror på något annat!


Efter KS så var det skola till 16. Drama denna gång med, lika kul var det oxå! Vi har en sjukt bra lärare som man skulle vilja ha resten av utbildningen, hon var säkert en urbra förskollärare när hon jobbade som det. Man blir väldigt inspirerad av henne och framför allt så känns det så skönt att faktiskt få vara barnslig på lektionerna när man leker olika lekar och spelar teater, fast just teater inte är min grej riktigt. Vi fick iallafall sluta lite tidigare vilket var skönt eftersom man faktiskt blir rätt så slut när man har kört så intensivt i flera timmar.


Nu har jag precis kommit hem efter lite veckoshopping med mamma, mat alltså. Passade på att köpa helgmys oxå i form av choklad och fyra filmer faktiskt. Har verkligen ledsnat på alla mina filmer jag har (förutom mamma mia såklart) så kände att jag behövde lite nya filmer hihi. Nä, sen var det väl inget mer för dagen kanske. Jo, schlagernörd som jag är så är jag självklart medveten om att det blir Petra Mede som håller i Eurovision song contest i Maj. Är ärligt talat besviken över valet, först Malmö och sen Mede. Personligen så tycker ajg inte riktigt att hon hör hemma i den världen, men hon klarar det säkert galant, annars tror jag inte att hon hade blivit vald. Hade nog innerst inne velat ha Sarah Dawn Finer eller någon som programledare, men man kan inte få allt, det blir nog bra! 


Nä höni, nu har jag nog sagt allt ajg ville säga. Kanske lite mycket? Cred till er som orkade läsa allt. Imorgon är det sovmorgon, men tänkte ställa klockan på 8-9 ändå så jag inte vänder på dygnet igen. Kram på er och sov gott. Det ska jag göra!

Av Elin - 28 januari 2013 08:45


God morgon på er mina vänner. Ny vecka och nya tag, blir en intensiv vecka för mig, men det ska jag nog klara av.


Ber om ursäkt för mitt otroligt röriga och konstiga inlägg från igårkväll men som jag skrev så var jag väldigt trött så jag skyller på det haha. Var iallafall jätteskönt att sova i sin egna säng inatt, det är iofs alltid extra skönt och mysigt att sovas sin alldeles egna säng när man har sovit någon annanstans några nätter, right? Men ibland så tror jag att jag har någon form av Aspergers asså, jag har verkligen svårt med att kunna sova riktigt bra i någon annan säng än min egen, jag har till och med svårt för att sova nere i källaren i soffan för att det just inte är min riktiga säng fast jag är hemma. Jättekonstigt verkligen, men jag gillar verkligen min säng som jag har nu haha.


Om någon timme så befinner jag mig på sjukhuset och förhoppningsvis får svaret att jag fortfarande är cancerfri. Är otroligt rädd, men försöker verkligen att behålla lugnet. Det blir ju inte bättre om jag håller på att springa runt och verkar galen, då gör jag nog mamma galen tillslut haha. Håll tummarna för mig nu är ni söta, så återkommer jag ikväll om allt när jag har kommit hem från skolan. Ha en bra dag, kram!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards