lyckopillerelin

Alla inlägg den 6 februari 2013

Av Elin - 6 februari 2013 22:24


   


Ångrar inte för en sekund att jag trotsade min magkänsla och åkte till stallet ikväll. Det är så himla tråkigt att jag inte kan vara i stallet mer än vad jag är, saknar tiden när jag gick i gymnasiet och var där typ 4 gånger i veckan.


Men iallafall, dagens lektion gick helt okej faktiskt. Brollis var otroligt seg i början, men med mycket övergångar både i skritt och trav så vaknade han till riktigt bra måste jag säga. När jag började jogga igång i trav lite mer på riktigt så hade vi bra flyt båda två, red mycket övergångar och även mycket volter och öppna. Den första öppna så var han inte riktigt med på noterna men när han hade fattat vad jag ville och jag var mer tydlig med både hand och skänkel så gick han som klockan. 


När  vi började arbeta i galopp så blev det lite rörigt och jag lyckades såklart bli instängd på den volten där det blev som rärigast, massor med hästar och folk som inte riktigt lyckades ha kvar sina hästar på volten vilket gjorde att jag  blev lite stressad faktiskt när man inte riktigt vågade rida för att man kunde bli påriden. Provade iallalfall att fatta några gånger åt båda hållen. I vänster så var det inga problem faktiskt, han lyssnade jättebra på skänkeln och jag lyckades hålla honom i galopp så länge som jag ville och även hålla honom på volten. Andra fattningen i högergalopp (på en liten volt till och med) så fattade han klockrent och jag klarade av att hålla igång honom i ett varv som faktiskt var målet för dagen, så redan då hade jag kunnat hoppa av och känt mig nöjd haha. 


Lite mer i slutet av lektionen så höll vi oss på volterna och minskade volterna i skritt och ställde hästarna åt båda håll och även flytta in rumpan mer mot mitten. Jag tycker att Brolle segar ihop otroligt mycket när det är skritt så det var bara att sitta och jobba med skänklarna hela tiden, så fort man slutade så tvärstannade han i princip haha. Sen så var det lite svårt för mig att hålla honom rätt ställd och på plats men jag känpade på, trots mjölksyra i armen.  När vi hade flyttat ut hästarna på stora volterna igen så fattade vi galopp, jag var väldigt trött då så orkade inte riktigt hålla honom på volten så jag provade att fatta en gång vardera gång och sen så valde jag att trava innanför spåret.


I slutet så ökade vi och minskade vi traven, då gick han som klockan! Förutom en gång då jag glömde bort att hålla igång traven när vi skulle gå från ökad till minskad trav då han tvärstannade haha. Men annars så kändes han otroligt mjuk och trevlig i slutet, jag hade velat länga tygeln lite så han kunde få sänka sig ett snäpp mer, men eftersom jag rider som jag gör så gick det helt enkelt inte, men han travade på fint med lite frustande då och då så är väldigt nöjd med kvällens ridpass. 

Av Elin - 6 februari 2013 17:47


 


Just nu känner jag att jag inte har någon som helst lust att åka till stallet. Sitter med filt i soffan och tittar på Greys anatomy och vill helst bara sitta kvar här hela kvällen. Usch, det är kallt, mörkt och blött ute + att jag rider så himla sent och tillsist så har ont i knät av någon konstig anledning. Det är sånna här stunder som man önskade att man hade en egen häst, då hade jag redan ridit mitt pass idag när det var ljust och jag var pigg. Men som tur är så har jag världens bästa ridlärare som alltid kan prata vett med mig så ikväll ska jag och Brolle minsann visa att vi fortfarande tycker om att jobba. Återkommer när jag kommer hem, sent alltså!

Av Elin - 6 februari 2013 12:48


 


Hej hallå! Eeh ja, jag blev inte så glad när jag drog upp rullgardinen vid 9 imorse och det snöade. Ursch, är så galet less på vintern nu känner jag. Vart är du sommar!? Åkte iallafall in till SU tidigare än vad jag hade planerat för att lämna in min omexamination. Kom väl hem för ungefär en halvtimme sen och nu tänkte jag titta klart på TVprogrammet sen är det bara att dyka in i kurslitteraturen igen, hej så länge!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards