lyckopillerelin

Alla inlägg den 8 februari 2013

.

Av Elin - 8 februari 2013 22:16


   

"I min osäkerhet du kan kalla det ångest, Hela kroppen den skakar så snälla håll om mig."

Av Elin - 8 februari 2013 17:30


Trots att jag var trött igår så hade jag svårt att somna. All ångest, all oro och all förtvivlan dök helt plötsligt upp och jag fick kämpa med att hålla tillbaka tårarna, det värsta jag vet är att somna på en blöt kudde. Under hela dagen idag så har jag varit väldigt okoncentrerad och har inte kunnat läsa klart en sida i kursböckerna ens. 


Jag tycker inte att jag har sånna här dagar speciellt ofta nu förtiden. Dagar med gråten i halsen och ilska som jag inte vet vad jag ska göra av, jag säger bara saker som jag ångrar till dom jag älskar och gråter för ingenting. Men ibland så kan jag verkligen inte kontrollera den där lilla rösten längst bak i huvudet som säger allt som jag försöker förtränga dagligen. Det är som om det är djävulen på ena axeln som bara spottar ut allt negativt om hur otroligt svag jag är och om allt hemskt som kanske kan hända, och jag hatar det. Jag hatar att jag känner mig så svag för att jag inte kan kontrollera alla röster! Just nu så är det nog mycket annat som påverkar att jag inte helt och hållet orkar kämpa mot alla negativa tankar, men jag hoppas att jag mår bättre snart för som det är just idag och just nu så har jag inte lust till någonting förutom att ligga under täcket och tycka synd om mig själv och älta frågan "Varför just jag!?"


Imorgon är det en ny dag och då får jag se till att samla kraft när jag är i stallet under eftermiddagen. Alla dagar är inte så här, det vet jag. "It´s all about attitude" som Åsa säger!





Av Elin - 8 februari 2013 10:45


 

Från i somras.

 

Hej mina kära vänner. Gårkvällen och eftermiddagen spenderades med den blonda bruden på bilden, brunetten är ju jag som tjock ifall ni inte hajade det lixom. Kvällen blev betydligt längre än vad jag hade tänkt mig, men jag hade det jättetrevligt iallafall, men daaa kanske därför det blev så sent!?


Elin kom iallafall hem till mig vid 15tiden och så chillade vi i soffan i några timmar, kollade på fina hästar och hade det jättemysigt. Vi åt hemma hos mig och senare så drog vi hem till Elin. Som alltid så känner jag mig så himla välkommen hemma hos dom och jag har alltid lika trevligt, galet vad jag tycker om den familjen haha! Vi bokade även in min första körlektion oxå, majgaad så nervöst! Men det ordnar sig säkert. Allting går bara viljan finns och just nu vill jag plugga, rida, engagera mig i DUS, ta körkort, jobba och träffa vänner...öööh vi får se hur det går med allt det här, det var visst mer än vd jag trodde. Kanske dags att börja lära sig prioritera?


Men iallafall, nu halkar vi in på fel ämne va? Egentligen så gjorde vi inget speciellt hemma hos Elin, typ snackade och skrattade förutom att fixa körlektioner och prata lite om medryttarhäst haha. Sen var Peter så gullig och skjutsade hem mig vid typ 2230 och då var det bara att ta en kopp te och sen bums i säng. Trots att ajg hade sovit till 10 på morgonen så var jag galet trött redan vid 23. Nu ska jag återgå till mina studier, höres.

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards