lyckopillerelin

Alla inlägg den 15 februari 2013

Av Elin - 15 februari 2013 21:44


 


Så här såg det ut i min säng för ungefär en månad sedan. Ikväll har det sett ut ungefär på samma sätt. Har repeterat mycket, läst och slagit upp det jag har varit osäker på och känner mig en aning säkrare denna gång. Klockan står på 07:00 imorgon och klockan 10:00 börjar omtentan. Jag kan absolut inte allt än, kursen har varit upplagd på ett sätt då jag lär mig som minst, tyvärr. Men jag har gjort det jag kan och nu finns det inte så mycket mer att göra en Fredagkväll klockan 22. Tänder några ljus, läser en tumvers i bibeln och så ska jag försöka sova gott så jag orkar sitta i en tentasal i någon timme imorgon. Håll alla tummar ni har för mig är ni snälla så får vi hoppas att jag blir godkänd denna gång. Godnatt med er alla fina människor där ute, ni är så värdefulla 

Av Elin - 15 februari 2013 17:35


   


Hej finisar! Äntligen fredag, right!? Dock så känns det typ som torsdag idag eftersom jag måste åka in och skriva en tenta imorgon som börjar klockan 10. Menmen, vi får se hur det går.


Idag var det iallafall musiklektion hela dagen från 9-16. Kul en fredag, eller? Vi har typ spelat instrument hela dagen och klappat takter och annat. Givande, men otroligt otroligt jobbigt. Jag undrar hurr många i klassen som kommer somna med huvudvärk ikväll när vi har spelat på småtrummor, marackas och andra saker i drygt 7 timmar. Höjdpunkten på dagen var iallafall rasterna när vi hade en klasskompis som hade varit så otroligt gullig och tagit med fika och kaffe till alla i klassen! Så himla mysigt att sitta och fika med hela klassen och få prata om allt, man kommer så mycket närmre varandra. Nästa vecka ska vi troligtvis ut och käka middag ihop oxå, mys!


Min fredagskväll kommer troligtivis bestå av choklad, TV och plugg. Hemmakväll med andra ord, men det kanske ni redan hade räknat ut. Nu sitter jag i soffan, helt slut i huvudet och väntar på att middagen ska bli klar. Tror jag måste blunda och se vad som händer....kram på er!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards