lyckopillerelin

Alla inlägg den 21 februari 2013

Av Elin - 21 februari 2013 19:37


 


Jag kom ju på nu när jag tittade lite snabbt i min kalender att jag totalt har glömt bort att berätta för er att jag beställde biljetter till West side story i veckan! Den går ju för fullt nu på stadsteatern här i Stockholm och musikalfreak som jag är så har jag självklart beställt biljetter. Den 19 April på första parkett blev platserna och datumet. Var helt enkelt dom bästa platserna man kunde välja mellan, hade ju velat sitta några rader bakåt så man slipper nackspärren men första parkett är inte dåligt det heller, man lär ju se bra iallafall haha. Åh vad jag längtar! :D

Av Elin - 21 februari 2013 14:31


Hej på er alla vackra människor fär ute. Nu har jag kommit hem och har varit det i några timmar. Riktigt skönt att jag slutade 12 idag, orkade verkligen ingenting i skolan och allt jag bara tänkte på var att få komma hem igen. Det var länge sen jag gick med den här jobbiga känslan, har glömt bort hur känslig jag blir. Självklart så var det otroligt lärorikt och man får så himla mycket ny inperation när manfår prova på olika saker, vill bara ut och jobba nu!


Resten av dagen spenderas hemma. Troligtvis i soffan under filten. Just nu har jag fixat te och tänkte kolla igenom min Elle tidning som jag inte har hunnit läsa ännu och sen blir det nog lite TV, orkar inte med så mycket mer idag tror jag. Åh, är så glad att jag inte har något att plugga heller, gick in och kollade mina betyg inför tentan jag lämnade in för några veckor sedan som jag har fått göra om flera gånger, men nu är ajg minsann godkänd. Inte ens den puckoläraren kunde stoppa mig från att bli förskollärare, in your face!


Nä hörni, ska dricka upp mitt te och läsa Elle nu. Återkommer!


 

Av Elin - 21 februari 2013 06:58


Jesus alltså! Var riktigt trött igår, somnade så fort jag la huvudet på kudden. Riktigt skönt, dock så är  jag så galet trött nu så det känna som att jag inte har sovit alls under natten. Vaknade och trodde att jag hade feber, men riktigt så illa är det inte. Är helt slut i kroppen efter 7 timmar med lekar och yoga och sen där efter en timmes ridlektion. Vet inte riktigt hur jag ska orka med denna dag, det ända positiva är att ajg slutar klockan 12 och sen har jag långhelg tills på Tisdag.


Jst nu så tänker jag bara jag vill inte, min kropp skriker jag vill inte gå och  vila! Hatar att vara en sån där negativ person som hela tiden säger att jag inte klarar av saker och ting på grund av att kroppen är slut. Jag blir inte mer positiv av att jag verkligen måste gå på alla lektioner i denna kurs, annars blir man inte godkänd. Känner mig verkligen tvingad till saker som jag är så obekväm i. Längtar lite tillbaka till Didaktus idrottslektioner faktiskt, där hade jag inga problem med att säga ifrån eller göra på mitt sätt utan att behöva känna mig speciell på ett negativt sätt. 


Nä hörni, ledsen för ett sånt negativt inlägg så här i början på dagen. Se till att göra dagen bra och glöm inte att du är värdefull. Kram!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards