lyckopillerelin

Alla inlägg den 23 februari 2013

Av Elin - 23 februari 2013 15:54


   


Hej på er vänner. Dagen än så länge har spenderats instängd i mitt rum för att i princip städa från golv gtill tak. Ni ser ju före och efterbild på en del av mitt rum och ja, man kan ju säga att det behövdes städas hehe. Har haft ångest varje gång jag har gått in i mitt rum är det låg saker precis överallt, gick knappt att komma in! Nu har jag iallafall städat, plockat, bytt lakan och allt som hör till. Hade lovsånger i bakgrunden och njöt hela tiden, har verkligen segat mig under dagen för att få lyssna på så mycket musik som möjligt haha.  Nu tänkte jag hoppa in i duschen och "städa" mig själv hehe, tänkte köra på hela rubbet med hårinpackning och body scrub så man känner sig extra fräch när gästerna kommer ikväll. Så ja, vi får se om jag hitter uppdatera mer idag, puss!

Av Elin - 23 februari 2013 14:00


Vet inte om ni kom ihåg att jag var hos min läkare på radiumhemmet för typ en månad sedan. Var där för en återkontroll efter cellgifterna, det var fortfarande lite frågetecken kring blodproverna jag lämnade inför besöket när jag var där. Den ena blodmarkören var hög fortfarande vilket kunde betyda äggstockscancer men och bara vara tillfälligt hög så var tvungen att gå där ifrån med blandade känslor.

Tog ett nytt blodproverna förra veckan och igår fick jag svar från KS hur dom såg ut. Med en lättnadens suck så läste jag att allt såg bra ut denna gång och att jag blir kallad inför en kontroll till om ungefär två månader. Jätteskönt verkligen! Jag har ärligt talat inte varit så orolig under denna tid. Såklart så har jag tänkt på det ibland och vissa dagar så har jag nog gått runt med lite dödsångest, men för det mesta så har jag varit otroligt lugn och inte tänkt på det så mycket eller känt den där hemska känslan av att man inte vågar planera sin framtid för man inte vet vad som händer. 

Jag fortsätter att be till Gud att cancerjäveln håller sig borta från mig i resten av mitt liv och att jag fortsätter att känna denna underbara känsla av att jag får möjligheten att göra saker som jag älskar och att framtiden ser underbart ljus ut!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards