lyckopillerelin

Alla inlägg den 24 februari 2013

Av Elin - 24 februari 2013 19:22


 


Har under kvällen suttit och skrivit på examinationen för estetkursen vi läser nu. Det är faktiskt riktigt kul att skriva denna uppsats, jag har nog aldrig börjat så här tidigt med att skriva en uppsats någon gång haha. I och för sig så har jag börjat bakifrån med den roligaste uppgiften att typ planera och skriva hur man kan genomföra ett litet miniprojekt med hjälp av estetämnen utifrån barnens intresse. Man blir riktigt taggad över att göra allt på riktigt sen, eller att få komma ut och prova på olika saker man har fått testat på nu under veckorna när vi har haft lektioner. Dock så är ajg så sjukt feg har jag kommit fram till. Just nu så ser jag inte mig själv att klara av att ha en samling själv eller ett projekt själv med barnen. Känns lagom bra när man ska jobba med allt sånt sen. Jag måste verkligen rycka upp mig och våga prova på nya saker! Blir nästan arg på mig själv för att jag inte tror på mig. Jag vet ju att jag kan! Om jag klarar av att hålla kurser och ansvara för 12 tonåringar under en hel helg eller natt så måste jag ju klara av att hantera förskolebarn oxå, man är ju aldrig helt helt själv heller! Så mitt ständiga mål är som Spånga gymnasium och grundskolas gamla motto: Våga prova, våga misslyckas och våga prova igen. DET ska jag verkligen sträva efter!

Av Elin - 24 februari 2013 14:00


 

 

Gårkvällen blev verkligen jättelyckad, trots att jag inte var på topp. Jag höll igång från 1800 till 0300 ungefär, sen somnade jag i en säng med nya lakan i ganska fort om man säger så.

Det var en jättetrevlig kväll med underbara gäster, mycket skratt och mycket kärlek. Känns som om det var länge sedan det var så många här och jag tycker verkligen att det är skitkul när vi samlar ihop lite släkt och vänner så man för träffa alla och mingla runt. Kvällen avslutades på det mysigaste sättet som finns. När jag kände att ajg var lite för trött för att hänga med dom vuxna så gick jag in i mitt rum och gosade med G. Vi låg ihopkurade under min lilla fleecefilt i min säng eftersom det var så himla kallt, vi hade släckt alla lampor så mina lysande stjärnor i taket lös samtidigt som vi tittade på Madagaskar 3 och skrattade ihop. Åh det är dom stunderna som jag kommer att minnas hela livet ut sen när G blir äldre,  och jag med för den delen hehe. Såå underbart mysigt var det iallafall.

Idag hade jag planerat att åka till stallet för clinic, men vaknade med ont i magen och illamåendde ungefär 1230, en halvtimme innan jag skull vara i stallet alltså. Så jag orkade helt enkelt inte. Har tänkt på att jag har blivit så himla feg eller nått när det handlar om stallet. Förrut så brydde ajg mig inte om jag var där själv och inte kände någon, jag hade ju alltid hästarna. Nu känns det som om jag måste veta om det är någon jag känner och kan umgås med som är där innan jag åker dit. Jag undrar varför det har blivit så. Har jag varit Vällingbyare i snart 15 år så det är klart att jag känner folk där ändå lixom. Aja, vi får se vad som händer idag iallafall. Ta det lugnt antar jag. Kram på er!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards