lyckopillerelin

Alla inlägg den 3 mars 2013

Av Elin - 3 mars 2013 17:35


 


Hej mina vackra läsare där ute. Idag har jag inte gjort många knop om man säger så. Eller vem lurar jag? Har inte gjort ett skit vettigt. Har typ tittat på vasaloppet och längdskidor hela dagen samtidigt som jag har varit inne på datorn och kollat på skor. Tror jag måste köpa ett par till Bröllopet i sommar, kom på att jag bara har ett par som jag skulle kunna använda, men dom är för små. Alltid hittar man något man måste shoppa haha :).


Vid 15 så gick jag och la familia över till familjen N för lite fika. Det var lite kallt ute idag faktiskt men solen tittade fram så glajjorna var självklart på. Dock så kändes det som om det tog en kvart extra att gå denna lilla promenad för jävlar vad halt det är! Försök att inte dö på kuppen när ni är ute och går är ni snälla :). Jag kom iallafall dit och hem med livet i behåll och utan brutna ben eller liknande, skönt med lite friskluft efter att ha varit sjuk i några dagar oxå. Okej, det ända vettiga jag har gjort idag var väl att gå en promenad haha.


Imorgon är det upp kloka 0630 för att ha körlektion på morgonen. Känner mig sämst som inte har kört med pappa under veckorna men skolan har kommit emellan och så har ju både han och jag varit dåliga så det har inte blivit av helt enkelt. Imorgonkväll är det ju dags för clinic i stallet med  inte mindre än PATRIK KITTEL, sjukt stort ju! Men under dagen ska jag plugga! Nä vänner, återkommer när jag har tid och något vettigt att skriva, puss!

Av Elin - 3 mars 2013 13:22

 

Jag lämnar fram mitt leg och mitt frikort till expediten. Hon ler och önskar mig lycka till, jag ler och tackar. Jag sätter mig på en stol i väntrummet och känner att allas blickar riktas mot mig. Det känns som om alla tänker samma sak. Att jag är för ung för att befinna mig här. Jag ler lite som om jag säger ”Det är okej, jag mår bra och att jag inte kommer att dö på väldigt länge.” Men jag vet inte om det är sant än.


De kala väggarna i väntrummet och klockan som tickar gör inte väntan lättare. Det känns som om mitt hjärta ska hoppa ur bröstet och illamåendet blir starkare för varje minut som går. En sjuksköterska som känner mig vid namn hälsar glatt genom att säga att hennes favorit är här, sätter sig bredvid mig och frågar hur jag mår. Jag svarar att jag mår bra, men att jag är lite nervös inför läkarbesöket. Hon förstår vad jag menar och säger att det kommer att gå bra, att jag är en fighter.Jag känner hur mycket det svaret lugnar ner mig och hur tacksam jag är över alla fina sköterskor som gör besöken mycket lättare för en förvirrad 21 åring som sitter och väntar på beskedet om cancern har kommit tillbaka eller inte. 

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards