lyckopillerelin

Alla inlägg den 7 mars 2013

Av Elin - 7 mars 2013 22:52


 


Hej, vill bara börja med att säga att du är värdefull och underbar precis som du är, glöm aldrig det! Nu är jag iallafall hemma och ska snart gå ner till badrummet för att borsta tänderna och dejta kudden. Men innan det så tänkte ajg vara duktig och titta in här lite snabbt. Åh, visst blir man lycklig när solen tittar frm nu förtiden? Trots att snön liggr kvar och att det fortfarande är nollgradigt så får man lite vårkänslor ändå. Solen värmer faktiskt mer än vad man tror, ända nackdelen med våren, att man aldrig vet vad man ska ha på sig! Det blev iallafall vinterjacka och solbrillor idag eftersom det inte var så jättevarmt. Åkte in till SU med musik i öronen, tog galet lång tid eftersom bussar var sena och då missae jag tåg eller buss vidare mot SU, men jag kom dit och i tid för att lämna examinationen, nu finns det ingen återvändo utan bara hålla tummarna för att den är ok. 


 

Efter det så drog ajg vidare till östermalm för att vara med G resten av dagen. Möttes av en TVspelandes kille som inte alls var så sugen på att göra något annat, haha så snygg var han med en kudde mellan hörlurarna, men vad gör man när huvudet är för litet haha. Detta var ungefär min vy i några timmar, eller jag ledsnade efter en timme och satte mig och kolla på TV istället. Vi åt sushi till middag och då hade jag iallafall chansen att prata lite med honom då jag tvingade honom att sitta i köket med mig och ta en paus från spelandet. Den pausen varade väl i 30 minuter, sen var det vara att plocka undan allt och låta honom få fortsätta spela.

 

 

Senare på kvällen när storebror med flickvän kom hem så fick jag lite trevligt sällskap iallafall haha, satt och pratade lite med O och så fick jag se alla studentgrejjer han hade fått. Blev lite nostalgisk när mössan och champangeglas kom fram. Tänk att det snart är 3 år sedan men själv satt och räknade ner dagarna, vissa gånger så känns det som igår och ibland känns det som en evighet sen. Tiden går fort, galet fort. Badade/duschade G innan jag gick hem så det bara var för mamma och pappa att stoppa honom i säng sen när dom kom hem sen åkte jag, då hade klockan hunnit bli 21 och då är det glesare mellan bussar och tåg så det tar lite tid att åka hem en vardag så pass sent, men det är det värt för ajg har ändå haft det mysigt! Nä, imorgon blir det en fullspäckad dag, återkommer då, godnatt fina du!


Av Elin - 7 mars 2013 13:20


Hej på er alla vackara! Gick upp vid 10 idag ungefär, så skönt att få sova och slippa ställa väckarklockan. Satte igång med lite finjustering på examinationen och nu är ajg nöjd. Är alltid osöker på om man har gjort rätt och sånt, men jag hoppas att allt blir bra och att ajg åtminstonde blir godkänd! 


Resten av dagen så har jag bara tagit det lugnt faktiskt. Fixat och plockaat lite här och där. Snart ska jag åka in till SU för att lämna in examinationen, sen har ag inte skola förens på tisdag, skönt! Efter inlämningen så åker ajg vidare till östermalm för att jobba under kvällen, har hört att det bli sushi till middag, mums! Tror ajg kommer hem rätt så sent, återkommer när jag kan, kram på er!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards