lyckopillerelin

Alla inlägg den 13 mars 2013

Av Elin - 13 mars 2013 22:04


Skriver lite kort om dagens lektion då jag är sjukt trött. Man kan väl sammanfatta att det började och slutade bra, men där emellan så gick det väl lite upp och ner, mest ner. Red mycket utan gummsnodd idag oxå för att  känna hur han betedde sig i galoppen, jag tycker ju att han stretar emot mer med gummisnodd så när dt har gått bra den senaste tiden med gummisnodden så ville jag prova utan nu hur det kändes.  Eftersom det var så himla kallt idag så var hästarna lite pigga, det märkltes faktiskt då Brolle trippade på bra i skritt redan från början. Med mycket tempoväxlingar och halter så tyckte jag att han blev väldigt kvick på skänklarna.


I traven så var lite stretig i början, men det var helt och hållet mitt fel då jag inte red på som jag brukar utan tvekade och red väldigt ojämt. men när jag hade kommit på mig själv och började rida lite mer böjda spr och planera lite så gick det genast mycket bättre. Fattade lite galopp på egen hand oxå, vänster så gick det faktiskt jättebra. Fick till några fina fattningar, men eftersom man rider i grupp så blir det lätt avbrott när man är många på samma volt och sånt. Fattade även en jättefin högergalopp inne på lilla volten en gång och kände mig nästan nöjd där.


Efter en liten skrittpaus så samlades vi på volterna och minskade och ökade volterna. I vänster varv så gick det helt okej faktiskt, hade velat ha honom i en bättre form, men jag lyckades helt enkelt inte denna gång. När vi hade ökat volten igen och skulle fatta galopp så vände allting. Valde att prova med gummisnodd och han bara sprang in mot mitten hela tiden så jag beslöt mig för att bara försöka hålla igång i trav istället och få honom i en bra form. Gick sådär.


i höger så gick det inte alls, där kunde jag inte ens minska volten och han stretade emot ännu mera. Jag vet att det inte är så konstigt att det är svårare i höger eftersom jag inte har en lika bra och stark högerskänkel, men jag blir så himla frustrerad när det känns som att Brolle bara jävlas med mig eftersom jag vet att han kan. Det var inte långt ifrån att jag började gråta av frustration där ett tag. Som tur var så gick det iallafall bättre i slutet när vi travade av dom litegrann. Då gick han i en jättefin form och jag tänkte verkligen på att få honom mer aktiv i bakbenen och att han travade på bra framåt så han inte travar lika högt som han kan göra ibland.


Ja, det kan ju inte gå bra jämt helt enkelt. Nu får jag ladda om inför nästan lektion och kämpa mer nästa vecka än vad jag gjorde idag. Vet ju att både han och jag kan bättre, mycket bättre! Nu ska jag sova, klockan står på 0630 imorgonbitti för körlektion. Puss.


 



Av Elin - 13 mars 2013 16:35


   


Hej på er alla fina. Har eran dag varit bra en så länge? Min har varit helt okej faktiskt. Hela förmiddagen så var vi ute i skogen med klassen och hade lektion. Först fick vi gå en bit i kylan med all packning och den biten var totalt livsfarlig, ett under att ingen halkade på isen och slog ihjäl sig! Galet halt var det, en promenaden var väl inget för mig om man säger så, inte så lätt att gå på ojämn mark som är isig när man har benprotes lixom. Men jag kom både dit och hem utan att halka så det gick bra tillslut. Det blev riktigt mysigt när vi tände eld och satt runt den ett tag, nackdelen är att man luktar som en hel skorsten nu haha. Tyvärr så slocknade ju elden ganska fort så den sista timmen var det otroligt kallt, trots täckisar, vantar och vinterjacka!


Vid 13 så hade vi ytterligare en lektion, typ bara en introduktion för kursen. En bra lärare verkar vi ha fått oxå. Jag passade på att byta arbetslag oxå, kände att jag ville lära känna andra på ett bättre sätt i klassen oxå och inte bara vara med samma personer hela tiden. Blir nog bra det här tror jag. Vi fick iallafall sluta tidigare, så himla skönt eftersom alla var frusna och trötta efter förmiddagens äventyr haha.


Nu är jag hemma och är ensam till och med, så skönt med tystnad eftersom jag är så trött haha. Har hängt ut alla mina kläder på vädring eftersom dom luktade brasa oxå och fixat med lite annat. Nu har jag precis satt mig i soffan med myskläder och planerar att sitta där ett tag tills jag orkar göra middag. Vid 19 åker jag mot stallet för ett ridpass, tror det är första gången på evigheter som jag inte rider varannan Onsdag haha. Nä hörni, imorgon är jag ledig och tänkte faktiskt sova ut lite. Återkommer efter ridningen, puss!

Av Elin - 13 mars 2013 10:00


Jag är livrädd för getingar, då menar jag verkligen LIVRÄDD! Hör jag ett surr så spänner jag mig direkt och ser jag sen att det är en geting så skriker jag som en lite unge och springer. Jag vet inte riktigt varför jag är så rädd för getingar, har aldrig blivit stucken så har inga dåliga erfarenheter direkt, men livrädd är jag ändå.

Jag får till och med rysningar av att skriva ordet nu, jag klarar inte av att höra surret oavsett om det är på TVn eller på riktigt, då stänger jag av eller byter kanal, det är till och med så illa att jag inte ens klarar av att googla fram en bild på odjuret för att fylla ut detta inlägg.

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards