lyckopillerelin

Alla inlägg den 20 mars 2013

Av Elin - 20 mars 2013 22:00


Idag var det riktigt kul att rida faktiskt. Det har det såklart varit de senaste gångerna oxå, men av någon anledning så tyckte jag att det var riktigt kul att rida just idag, förutom i slutet då både jag och Brolle nästan dog av trötthet. 


Idag var faktiskt första gången på väldigt länge som vi inte red självständigt. Vi gjorde ungefär samma sak oxå, så det finns inte så mycket att skriva om idag. Han var lite seg i början i skritten trotts kylan men han gjorde många fina halter haha. Övningen vi gjorde idag var att vi red på hörnlinjen i skänkelvikning och sen när vi kom ut till E eller B så fattade vi galopp i det varvet vi var. Det var då man märkte att allas hästar var lite mer på hugget, till och med Brolle var riktigt på och jag var tvungen att sitta emot mycket precis innan fattningen för att han inte skulle studsa iväg eller bara rusa i galopp.


I vänstervarget så tyckte jag att skänkelvikningarna var bäst, i början när han inte riktigt hade förstått att han skulle galoppera när det var över så höll han sig lugn och jag tyckte att han flyttade sig riktigt bra, när han hade lärt sig att det skulle vara galopp vid B så rann han iväg och blev lite het dom sista meterna. Men jag tycker ändå att jag mer och mer kunde fatta med mindra hjälper och hålla emot i början av galoppen så han inte ösae på som en galning.


I höger så var det lite svårare i skänkelvikningarna, han flyttade sig helt okej ändå för att vara höger. Jag hade nog lite flyt där att vi gjorde denna övning i vänster varv först så då var han ju lite mer uppvärmd och med på noterna i höger. Hade vi börjat med höger varv så hade det nog varit klurigare. Fina galoppfattningar och jag klarade av att hålla igång honom under den tiden jag ville galoppera. Jag tycker att det är lite spännande och kul när hästarna blir lite småheta, så länge de inte dummar sig och studsar allt för mycket så tycker jag att det är ett ypperligt tillfälle att öva på att sitta emot och lära sig själv och hästen att vänta tills läget känns bra att galoppera.


I slutet travade vi av dom lite fritt, jag var trött redan då så orkade inte kämpa så mycket. Såklart fick jag Åsa på mig som ville att jag skulle tempoväxla mycket. Gjorde så gott ajg kunde, hade velat få honom i en stadigare och rundare form, men jag orkade helt enkelt inte. Dom sista fem minuterna så jobbade ajg i skritt då jag var så trött och bara försökte få honom i en bra och längre form.


 

Han är ju så söt, man vill bara äta upp honom! :D

Av Elin - 20 mars 2013 17:45


Tjolahopp mina gulligare läsare! Är så galet trött nu så det inte är klokt, sov typ 5,6 timmar inatt och det känns nu kan jag säga. Var inte då trött imorse faktiskt, det var skönt iallafall. Började dagen med en föreläsning om teknik i förskolan, mötte Vånkan på tåget och sedan mötte vi upp Valle. Trivs så mycket bättre i deras klass än i min haha, passar på att umgås med dom när det är föreläsningar. Tyvärr så var det inte världens bästa föreläsare, det kändes mest som om hon stod och småpratade med sig själv eller datorn i 1,5 timme. Förhoppningsvis så lärde jag mig mer än vad ajg tror.


Åt lunch med min SAgrupp och sedan åkte vi vidare till seminariet. Där fick vi hålla på och leka med lera och typ tänka lite hur man kan påbörja ett projekt. Var galet kul, fattar inte att folk tycker att det är äckligt att bli kladdig, det måste ju vara hur tråkigt som helst att bara sitta och titta på när alla andra jobbar. Jag tyckte iallafall att det var grymt kul och spännande. Mot slutet så började vi prata om VFUn som börjar i mitten av April. Jag måste ju ha haft en jäkla tur som har hamnat där jag har hamnat jämfört med andra i klassen, galet tacksam över min VFUplats när jag hör hur svårt och jobbigt dom andra har det! Det går lite i vågor det här med VFUn, ena stunden så är jag så galet taggad och andra stunden tänker jag bara hjälp, hur ska detta sluta!? Meeeeeen, jag klarar nog denna period oxå, allting går bara viljan finns och allting löser sig tillslut! Varför skulle jag inte klara det lixom!?


Nu sitter ajg hemma och har precis städat köket efter lillebror som har varit så duktig och lagat middag till oss idag, ikväll blir det ridning och det får vi helt enkelt se hur det går med. Kram på er vänner, återkommer när jag kommer hem efter ridningen ikväll!


 

Min grupps fina konstverg, en förstoring av lövet i lera. Löv är otroligt spännande förresten, har ni tänkt på det? :D

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards