lyckopillerelin

Alla inlägg den 22 mars 2013

Av Elin - 22 mars 2013 21:45

 

Gör en lista över 10 band/artister du gillar

1. Carola
2. Sarah Dawn Finer
3. Helen Sjöholm
4. Tommy Körberg
5. Loreen
6. Adelé
7. Melissa Horn
8. ABBA
9. Céline Dion
10. Bruno Mars


Hur länge har du lyssnat på nr 3?

När jag verkligen fastnade för henne var nog i högstadiet, ni får själva räkna ut hur länge det blir haha! (Helen Sjöholm) 

 

Vilken är din favoritlåt med nr 6?

Svårt, just nu är det nog Don´t you remember (Adelé)

 

Har du sett nr 4 live?

Första gången var faktiskt nu på mellogenrepet som jag var på. Var på My fair lady när han spelade i den, men jag hade sån jäkla oflyt att han var sjuk i BÅDA föreställningarna som jag var där.(Tommy Körberg)


Har du något favoritcitat av nr 5?

"Take control of your mind, your mind is not in control of your body." (Loreen)

 

Vilken gillar du mest av 2 och 1?

Den frågan kan jag inte svara på. Har försökt att göra det förut, men kan skriva hur mycket som helst då. Enligt mig så har både Carola och Sarah Sveriges bästa kvinnliga röster. (Carola och Sarah Dawn Finer)


Vilken årstid relaterar du till nr 10?

Sommar! (Bruno Mars)


Vilken var den första låten av nr 4 du hörde?

Oj, jag minns inte riktigt. Men säkert ”Drömmen om Elin” eller typ ”Stad i ljus”. (Tommy Körberg)


I vilken låt av nr 1 känner du igen dig mest just nu?

”Jag har funnit mig själv” (Carola) 


 Hur upptäckte du nr 3?

När jag sjöng låtar från Chess och Kristina från Duvemåla i kören och på solosången. (Helen Sjöholm)


 Hur upptäckte du nr 7?

Tror det var via vänner från stallet. (Melissa Horn)


Finns det något hos nr 9 som du ogillar?

Haha, ibland kan jag störa mig lite på hennes franska dialekt, men det är inte ofta. (Céline Dion)


 Vad är det bästa med nr 8?

Hmmm, svår fråga. Själva soundet gör ju bandet så otroligt unikt, sen är Björn och Benny grymma på att skriva musik! (ABBA)


 Har nr 2 någonsin nämnt något ätbart i sina texter?

Tror faktiskt inte det, orkar inte kolla igenom alla texter haha. (Sarah Dawn Finer)


 Har du sett nr 5 live?

Jupp, mellogenrepet i år. (Loreen)


Vem tänker du på när du hör din favoritlåt av nr 10?

Sunna, en av dom finaste vännerna jag har från stallet <3 (Bruno Mars)


Har du ätit pizza samtidigt som du lyssnat på nr 9?

Haha, nää. (Céline Dion)


Vilken är din favoritskiva av nr 8?

Ha, sjysst fråga! Nått samlingsalbum kanske för då är oftast dom bästa låtarna med haha. (ABBA)


Vem lyssnade du senast på nr 1 med?

Det måste väl senast vara med dom ca 20tusen personerna som satt inne i Friends arena när det var mellogenrep. (Carola)

Av Elin - 22 mars 2013 17:04


Hej alla snygga. Jag både glömde bort och inte hade någon lust att titta in här under förmiddagen kände jag. Med tanke på omständigheterna så mår jag rätt bra idag, bättre än vad jag trodde faktiskt. Riktigt skönt! Under förmiddagen så satt ajg bara och tog det lugnt i soffan och kollade på TV samt på lite hästar och annat på datorn. 


Vid halv ett så drog jag in till la stada för att möta upp barndomsvännen för en fika och catch up talk. Var ett bra ta sedan vi såg Fillan och jag så det var verkligen på tiden nu! Satte oss inne på ett mysigt fik på sergelvägen, eller heter den gången kanske!? Skit samma, vi fikade och pratade om allt möjligt iallafall. När vi hade suttit där i några timmar så fortsatte vi mot lite affärer då Fillan behövde göra lite ärenden, självklart hände jag på jag oxå men lyckades faktiskt hålla i alla mina pengar denna gång! Om man bortser från fikat såklart. Duktig jag är va? Blev några timmar i stan med trevligt sällskap, sedan åkte vi hem.


Nu har jag varit hemma en stund och sitter och fryser en aning i soffan känner jag. Magen kurrar och jag hoppas att det blir mat snart hihi, tror det blir fredagsmys med tacos till och med.Nä vänner, återkommer senare. Har väl inget mer vettigt att skriva, kram!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards