lyckopillerelin

Alla inlägg den 23 mars 2013

Av Elin - 23 mars 2013 19:52


Att jag har haft cancer och mått så otroligt dåligt under en viss period i mitt liv där mina föräldrar nästan har fått mata och klä på mig känns så långt borta från verkligheten som man bara kan komma. Men just då var det min verklighet, och mitt liv. Idag, bara ett år senare så känns det så ofattbart att jag som då 20åring inte klarade mig själv. Att jag ständigt var beroende av mina föräldrar när det gällde gå på toa, klä på mig, äta och ja, allt annat vardagligt i mitt liv.


Jag har tänkt på det mycket. Att som 20åring få ett cancerbesked, att man så tidigt i livet ska behöva tänka på döden och på allt man inte hunnit gjort så pass mycket som man gör i det läget är helt sinnessjukt. Inte bara sinnessjukt, utan förjävligt. Ingen människa ska behöva gå igenom det, ingen förtjänar att uppleva alla dessa känslor och tankar som jag och många många unga har fått gå igenom och fortfarande går igenom under olika lång tid.

Jag är en av dom som har haft tur, inte bara tur utan en jäkla tur. Jag hade bara 4 månader med cellgifter och idag är jag cancerfri. Idag är allt nästan som det var innan cancern kom in i mitt liv, det kommer aldrig helt bli som det var innan men på ett ungefär. Det finns människor som inte har haft samma tur som jag har haft, dom kämpade lika mycket som mig, om inte mer. Men varför lät Gud mig leva och någon annan i ungefär samma ålder som mig dö? Livet är verkligen inte rättvist. Tacksamheten som jag inte kände för några månader sedan kan jag inte leva utan nu. Jag lever och jag är lycklig!

Av Elin - 23 mars 2013 15:10


Idag är det en sån här dag då man önskar att man bara kunde få försvinna ett tag och när man kommer tillbaka så är allt frid och fröjd och alla glada och nöjda här hemma. Ja, det är ju bara ett önsketänkande som tyvärr inte kommer att slå in, inte här hemma iallafall. Eftersom det är som det är här så stängde jag helt enkelt in mig i mitt rum och har nu städat från golv till tag. Lyssnade på musik och lät det ta den tid det tog, så skönt att inte slippa stressa när man städar. Kommer iallafall sova som en ängel inatt med nya frächa lakan, det är bland det bästa som finns. 


Resten av dagen vet jag inte riktigt vad jag ska göra, bara ta det lugnt har ajg iallafall bestämt mig för. Just nu sitter ajg och tittar på reprisen av Sveriges mästerkock. Ska snart hoppa in i duschen hade jag tänkt. Kram på er vänner!



   


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards