lyckopillerelin

Alla inlägg den 5 maj 2013

Av Elin - 5 maj 2013 20:45


Jag har blivit beroende av min almanacka. Jag vet inte hur många gånger om dagen som jag kollar in månaden. Jag är redan stressad och det gör inte saken bättre att jag kollar i almanackan flera gånger om dagen heller. Just nu så går tiden alldeles för fort!


 

Av Elin - 5 maj 2013 16:47


Herre Jesus. Nu är jag hemma efter en helg på Strömsholm med mycket inspiration och en otroligt rolig men intensiv helg med CUS och ett glatt gäng med DUSare från hela Sverige. Både gårdagen och idag har varit otroligt intensiva, men man har fått mycket gjort och det känns som att man har varit iväg längre än vad man egentligen har. 


När vi kom fram till Strömsholm igår så blev vi "in checkade" och sen bjöds det på lunch, sjukt god lunch! Efter det så började första passet om motioner,vad vi i DUS skulle vilja göra mm. Efter lite paus så gick vi igenom lite vad CUS ska göra i framtiden osv. Efter lite fika så åkte vi iväg en bit för att ha femkamp, till våran hjälp fanns hippologerna som höll i det hela, fantasifullt och kul då man lär känna gruppen mer. Tänk att lekar är så användbart ;). Efter det så åkte vi till hotellet och vid 20:00 var det dags för mingel och sen galamiddag. God mat hela kvällen och trevligt att lära känna nytt folk. Vi fick oxå reda på vilet lag som vann femkampen och självklart så var det mitt lag hehe! Vid 22 så var nästan alla dödströtta så då tror ajg att vi alla gick och la oss. 


Idag började dagen med en jättegod hotellfrukos, galet vad bortskämd man blir när man är borta så här! Efter det så fick vi en liten rundvandring på Strömsholm. Varje gång det har varit rundvandring när jaf har varit där så är det alltid samma runda så jag kände väl ingen wowkänsla som andra gjorde. Men det är alltid kul att se på fina hästar, idag var det dessutom 3årstest så då passade vi på att spana lite på det! Efter fika så var det dags för CUS årsmöte, många nya kom in och många veteraner avgick i styrelsen. Det var nog inte bara veteranerna som grät och försökte hålla igen tårarna när det var slut när CUS ordförande (som oxå avgick idag efter hela 10 år i styrelsen!!) Helena Carlsson höll ett tal till var och en som avgick.  Dagen avslutades med lunch och sedan lite "fri lek" tills vi blev skjutsade till tåget.


Är riktigt taggad att komma igång med nya projekt och idéer nu för alla US och ungdomar i ridsporten här i Stockholm. Nu är det bara att köra!


 

Egen namnbricka och material för helgen.


 

Mitt och Filippas hotellrum, var sjukt sköna sängar! Sov som en prinsessa, fast det kanske berodde på att man var så trött ;).


 

Utsikten från vårat hotellrum.


 

Förstapriset.


Årsstämman.


   

                                Fint på morgonen!                                                                                                     Gofika

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards