lyckopillerelin

Alla inlägg den 8 maj 2013

Av Elin - 8 maj 2013 21:58


   


Ikväll hörni, håll i hatten. Så red jag faktiskt inte Brolle utan fick byta upp mig och rida stor häst som jag inte har gjort på ett år ungefär. Max II fick jag sitta på iallafall, fux som dom senaste hästarna jag har suttit på haha. Var inte alls taggad innan lektionen och magkänslan var inge bra, men jag insåg att det inte gick att göra något åt saken och intalade mig själv att göra det bästa av situationen. 


I början så kändes det jätteovant och jag funderade på hur det egentligen skulle gå med lektionen. Efter en liten kort tur i skogen så gick vi in till paddocken och började jobba igång hästarna lite fritt. I början så var det lite trix med tyglarna och vissa gånger så kunde jag inte ens stanna honom. Men efter typ två halter bara så gjorde han ett gäng jättefina efter det. I skritten så tyckte jag att det gick rätt så bra, han gick i en bra form och lyssnade bra. Jag var lite feg och det blev lite i otakt ibland, men det tar ajg på mig.


I traven så var det riktigt svårt! Jämfört med Brolle så märkte man det tydligt. Eftersom det tar ett tag att vänja sig så red jag lite fegt men oxå så insåg jag att jag är väldigt spattig i benen, jag har svårt att hålla skänklarna still och sitter gärna med mina ponnyskänklar i vissa lägen, det gör att Max blir lite i otakt. Jag kom även fram till att jag höll på med handen lite för mycket, höll jag still handen och bara rörde lite på fingrarna så han ställde så började han sakta men säkert att sänka sig. Det kändes som att han hade lättare i höger sida än i vänster, vilket oxå är en fördel för mig.


Galoppen koncentrerade jag mig inte på formen i början, utan bara att känna hur han kändes och även hålla igång galoppen. Det var som tur var inget problem så nu vet jag att jag kan tänka lite mer på formen när han ändå galopperar bra.


i slutet så jobbade vi lite självständigt och i höger varv så kändes det jättebra, han travade på fint och gick i en bra form. I vänster så var det lite svårare, men jag försökte så gott jag kunde. Detta var ju som sagt första gången jag satt på honom så jag ska inte kräva för mycket av varken honom eller mig. Är iallafall positivt överraskad och jag skulle absolut kunna tänka mig att rida honom lite mer, tror att jag kan utvecklas mycket på honom faktiskt! Lite nykär har jag nog allt blivigt, det var ett bra tag sedan ♥.



Av Elin - 8 maj 2013 16:47


 

Fint imorse vid bussen.


Åh herre gud vad trött jag är! Klockan stod på 0500 imorse men då var det faktiskt inte så jobbigt att gå upp. Det var en otroligt fin morgon med sol och värme redan från början, underbart! Skulle ju som sagt öppna på förskolan idag, tyckte det gick bra och det var väldigt kul att vara där och se hur dom gör och ta emot alla barn. Annars så har det gått bra idag. Hade planering en timme på förmiddagen och fortsatte skriva på min examination och på eftermiddagen hade jag min handledningstid som vi missade igår då min handldare var hemma och var sjuk, pollen alltså, är glad att jag inte berörs av det! Tröttheten började komma fram mot eftermiddagen när jag hade haft vila med barnen och rast, sen har jag bara blivit tröttare och tröttare, inte blir det väl bättre när man sitter mycket i solen heller. Slutade iallafall vid 15 idag och då åkte jag äntligen hem och försökte att inte sova på vägen hem, förstår hur dom yngsta barnen känner sig när dom inte får sova på samlingen fast dom är så trötta haha.


Ikväll tänkte jag trotsa mitt halsont och min trötthet och åka till stallet ändå, har inte ridit på typ 3 veckor så det börjar bli dags nu! Jag hoppas att jag inte blir sämre än vad jag är, har ju faktiskt långledigt nu så då har jag chans att tillfriskna lite och hoppas att mitt halsont går över. Nu ska ajg laga mat tänkte jag, om jag orkar hehe. Höres när jag kommer hem från stallet!


 

När jag kom hem så möttes jag av detta brev. Men jaa, jag har redan panik över att tiden går så otroligt fort, inte blev det bättre nu haha!





 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards