lyckopillerelin

Alla inlägg den 16 maj 2013

Av Elin - 16 maj 2013 22:30


Att jag för några veckor sedan vaknade upp mitt i natten av panik känns inte längre lika okej. Det är nu det är okej. När brevet har kommit och när man har läst det svart på vitt. När ordet återbesök alltid finns med längst bak i huvudet och att man vet att det inte går att gömma sig från allt som har med cancer att göra. 


Jag är så otroligt glad att jag är på förskolan nu denna vecka, trots att det ärligt talat kan hugga till lite i hjärtat när jag varje dag möter grinden som jag stod vid och fick beskedet, ibland så får jag till och med för mig att telefonen ringer just när jag går förbi. Tänk att ett ställa kan göra mig så lycklig men samtidigt påminna mig om så mycket smärta.


Jag är inte lika rädd för vad som kommer att hända om jag får ett återfall. Jag har redan varit med om allt en gång så jag vet hur allting fungerar. Jag är rädd för att livet ska ta slut. För att dö. Ung. Mitt i livet. Precis när jag är som lyckligast på flera år. 


Samtidigt som jag tycker att jag faktiskt har rätt att känna denna dödsångest så kan jag inte låta bli att bli lite arg på mig själv. Jag är frisk nu. Jag ska vara lycklig. Jag ska tänka framåt. Inste stampa på samma ställe fortfarande och älta händelsen att jag har HAFT cancer. Det är dags att gå vidare. Det är skillnad mellan att ha haft och att ha. Jag är så tacksam över att jag lever. Och jag gråter när jag tänker på att varje dag så drabbas ett barn av cancer och att dom måste gå igenom samma skit som jag, om inte värre. Hellra jag än dom. Nu ska jag sluta skriva om detta, för nu gråter jag. Helvetesjävlaskitsjukdom! Fuck cancer!





Av Elin - 16 maj 2013 20:54


 

Bild från central park, ett år sedan som jag och familjen var där.

 

Hej vänner. Jag vet inte riktigt om jag tycker att det har varit en lång dag, för på ett sätt så går dagen i ett och det har varit fullt upp hela tiden. Kom iallafall hem för kanske en halvtimme sedan och sitter just nu i mitt rum med en skål päron, en galet svullen fot och tittar på eurovision. 


Idag har det varit sista torsdagen på VFUn för denna gång, jättesorgligt! På förmiddagen hade vi storsångsamling på gården med hela förskolan och sjöng för att det faktiskt är förskolans dag, var riktigt mysigt! På eftermiddagen så var det tags för gympa med dom äldre barnen. Jag hade förberett lite till mitt projekt och det blev galet lyckat! Så nöjd är jag och galet kul var det, det tror jag även barnen hade ;). Efter gympan så var det även föräldrarfika i gympasalen som oxå ble v väldigt lyckat! Idag så var jag även med på avdelningsmöte, det är därför jag är så sen hem. Var riktigt intressant och det känns alltid bra att man får chansen att var med på massa olika saker så man får se hur det kan gå till, så är man lite förberedd sen när man väl börjar jobba.


I helgen åker jag till landet, så mamma kommer nog och hämtar upp mig imorgon direkt när jag har slutat på förskolan, sedan så ska jag ut till lillsved lördagkväll och åker tillbaka till landet vid 9 på morgonen på söndagen. Detta innebär att jag inte kan lova världens bästa uppdatering, men jag lovar att titta in litegrann iallafall. Nu ska jag titta vidare på eurovision. Kram!



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards