lyckopillerelin

Alla inlägg den 19 maj 2013

Av Elin - 19 maj 2013 19:33


Carola var med i en jättefin intervju i TVprogrammet Sverige som sändes igår. Jag blir så otroligt rörd, stolt och glad över att lyssna på dessa fina intervjuer när Carola är så avslappnad och är sig själv. Det finns verkligen inget ont om denna människa <3


 

Klicka på bilden för att komma till programmet och spola fram till 4:38 för att se intervjun.


Av Elin - 19 maj 2013 10:01


Heej på er! Eller ska man säga god morgon eller god förmiddag kanske? Min klocka stod på 0730 så för mig har det nog blivit förmiddag nu haha. Gårkvällen ute på Lillsved gick helt okej tycker jag. Vi lyxade till det med att kolla på eurovision på storbildsskärm i ett av klassrummet och några av tjejerna bar upp soffor och filtar och allt möjligt för att ha det så mysigt som det bara gick. Tyvärr så la datorn av efter en stund så det blev lite teknikstrul, detta slutade med att jag vägrade att missa mer än vad ajg redan hade gjort så jag knatade ner till huset och kollade på den vanliga TVn istället som jag visste fungerade. Jag tyckte att det var rätt låt som vann, lite Loreen liknande med barfota på scenen, men so what! Jag röstade på Danmark så jag ska inte gnälla haha. Röstade även på Irland, men dom kom typ sist, vilket jag blev väldigt förvånad över faktiskt. Sarah Dawn Finer levererade en fantastisk fin version av The winner takes it all, höll nästan på att börja gråta. Petra Mede skötte sig fint och var som alltid sjukt duktig och Robin tyckte jag oå var duktig. Han såg lite nervös ut i början och det var lite svajgt, men det blev bättre och bättre ju längre in på låten han kom. Synd att vi fick en liten risig placering bara. Det känns lite tråkigt att allt är slut nu, man har vari stolt i ett år nu och njutit av all uppmärksamhet som Sverige har fått, men nu är det Danmarks tur. Nä höni, nu lämnar vi gårkvällen, har fått ur mig allt nu haha.


   


Idag stod ju klockan som sagt på 0730, vaknade vid 6 och var pigg, men såklart så gick jag inte upp utan jag försökte somna om vilket slutade med att ajg var galet trött när klockan ringde. Åt frukost med tjejerna för en gång skull och sen vid 9 så kom mamma och hämtade mig med båten. Idag var det inte lika härligt att åka båt, det var lite ruggit faktiskt. Ska nog gå över till familjen A en stund lite senare för att säga hej och lite annat. Mamma och jag åker väl hem till Spånga vid 3 kanske sen får vi se vad dagen har att bjuda på. Nu ska jag kolla lite på TV och vila. Kram på er!


 

Det är rätt så mysigt ute på lillsved.


     

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards