lyckopillerelin

Alla inlägg den 20 maj 2013

Av Elin - 20 maj 2013 21:22



 


Jag kan inte hålla mig. Varje dag så ser man dessa bilder överallt och varje gång jag ser dom så blir jag så otroligt berörd. Jag kan inte längre bara stå och titta och läsa utan att göra någonting. Jag bestämde mig idag, på eftermiddagen när jag som alla andra dagar ser denna reklam vid min buss. Men just idag så kändes det extra viktigt. Jag tänkte tillbaka på dagen på förskolan, när barnen satte sig i mitt knä efter vilan för att vakna upp och gosa lite. Jag kunde inte låta bli att tänka på hur fruktansvärt det skulle vara om något av dessa små liven blev cancersjuka en dag. Jag älskar barn, därför väljer jag nu att bli månadsgivare på barncancerfonden. Jag kan inte rädda alla barn, men bara tanken på att jag kanske kommer kunna hjälpa något barn gör mig så mycket gladare. Det finns hopp! Känner du som jag? Bli månadsgivare du oxå! Klicka på bilden för att komma till sidan, eller klicka här!




Av Elin - 20 maj 2013 20:01


Hej vänner. Ledsen för en sen uppdatering men kom hem typ nu kan man säga. Idag är det den sista veckan på förskolan, eller det är måndag-onsdag denna vecka, sen är det slut och jag kommer inte tillbaka för om ett år. Idag på förmiddagen så bakade jag med 4 av dom äldre barnen, såklart så bakade vi tigerkaka som avslutning på mitt tigerprojekt. Resten av dagen har det inte hänt så mycket mer än det vanliga som händer. Har verkligen försökt att njuta idag och kommer att fortsätta att njute dom sista två dagarna nu. Fick en fin present av en av personalen som en interngrej, fem styckna marabou choklad saltlakrits kakor! Sjuk gulligt ju och jag blev så glad, det kan man ju inte få för mycket av precis hihi.


När jag kom hem vid halv 6 så var det bara att slänga i sig maten och sedan följa med lillebror till gitarren för att vi behövde handla present till mamma. Eller, medans han var på gitarr så passade jag på att hänga i stallet i 45 minuter, det var riktigt härligt att bara få sitta där och prata med gamla kompisar, det kändes lite som förr haha. Nu har vi iallafall fixat födelsedagspresent till mamma och nu ska jag bara slappa resten av kvällen. Kram på er, återkommer!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards