lyckopillerelin

Alla inlägg den 25 maj 2013

Av Elin - 25 maj 2013 23:52


 

 

Vilken kväll. Vilken artist. Tänk, jag slutar aldrig förvånas över hur otrolig Tommy Körberg är. Inte bara hans enorma röst, utan hans otroliga musikalitet. Går man på en konsert där Körberg medverkar så garanterar jag gåshud minst en gång under kvällen! Han är otroligt duktig på legato och har varkligen en mimik och ett skådespel som är galet bra. Trots att vi satt längst bak på parkett vilket var mycket sämre än våra ordinarie biljetter från förra showen som vi bokade först så är jag grymt nöjd med kvällen och jag är glad att jag inte valde att få pengarna tillbaka. 

 

Jag hade några moments där jag fick gåshud och nästan bara satt och gapade. Anthem var självklart ett otroligt ögonblick! Den versionen och att få höra det live var magiskt! Stad i ljus är oxå helt otrolig och sen har jag några andra favoriter som fattig bonddräng, som en bro öve mörka vatten och fait accompli. Han är otroligt duktig på att mellansnacka oxå, ibland så kunde det bli lite för mycket sexskämt, men jag gillar ändå att han är så rå och hård ibland. Han soppar inget under mattan precis, oavsett om det gäller honom eller någon annan. Nä, det var en otroligt bra konsert och nu kommer ajg lyssna på Körberg i veckor, jäklar vad proffsig han är! Tyvärr så blev det nog inga bra bilder, ska kolla igenom dom imorgon, annars så får ni klara er utan ;).

Av Elin - 25 maj 2013 16:31


Hej snyggingar! Nu är jag hemma efter drygt ett dygn på Åkeshovs slott. Sov lite oroligt inatt, gör alltid det när jag sover borta tror jag, av någon anledning så var jag lite orolig att jag skulle försova mig. Men  jag gick upp vid 7 och valde att plugga en timme eftersom jag inte orkade igårkväll. 


Idag höll vi på till 15, vi pratde om vad vi i styrelsen ville fokusera på, hur vi skulle jobba, handlingsplan mm. Det hela slutade med att jag faktiskt kan säga att jag lever min dröm litegrann. I ungefär 10 år så har jag velat påverka handikappsridningen och idag så kom äntligen chansen. Jag och en till har tagit på oss att få igång handikappsverksamheten och allt kring den inom Stockholms län. Det var nästan så jag blev lite berörd när jag sa att jag ville vara med, jag har ju faktistk väntat i 10 år på att få göra detta och nu, äntligen så är jag där. Att få påverka som ung inom ungdomsverksamheten och även att få påverka handikappsridningen är verkligen stort för mig! Galet vad tacksam jag är.


Ikväll ska mamma, jag och pappa på Tommy Körbergs sista konsert på Intiman. Förra gången blev det ju inställt men idag är det dags! Jag har hört att det ska vara väldigt bra så jag har höga förväntningar hehe. Skriver nog en uppdatering när jag kommer hem, eller så blir det tidigt imorgon. Ska nämligen till Solvalla med Elin för att kolla på elitloppet. Ska bli spännande! Nu mina vänner, måste jag gå!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards