lyckopillerelin

Alla inlägg den 29 maj 2013

Av Elin - 29 maj 2013 21:46


   

 

Äntligen, äntligen, äntligen så fick jag sitta upp på hästryggen igen. Det känns som att jag inte har ridit på en evighet och jag har märkt att mitt psyke inte blir det bästa när jag är utan hästarna för länge. När jag hade suttit upp och skämtat lite med Åsa så kände jag verkligen att jag behövde denna ridlektion. Jag behövde träffa alla härliga människor igen och jag bhövde få lite kärlek från min lilla ponnyprins.


Idag red vi ute i paddocken. Vi valde mellan att hoppa terränghinder, temporidning eller dressyr. Jag är inte så road av temporidning och hoppa terränghinder. Att rida ut en hel lektion i skogen är jättemysigt, men där går gränsen. Så jag valde sjävklart att dressyra inne i paddocken. Travade två varv runt galoppbanan med resten av gruppen i början bara och sen så koncentrerade jag mig på mitt.


Är faktiskt väldigt nöjd med dagens lektion. Både han och jag blev lite störda ibland när dom andra flög förbi i full galopp, men annars så tyckte jag att det gick bra. Fick lite extrakrut i honom eftersom vi var ute och han hörda dom andra hästarna galoppera. Jobbade mycket med tempoväxlingar och försökte få honom att lyssna på mig. 


Jag hade även bestämt mig för att försöka jobba mycket i galopp. Eftersom jag tycker att det är svårt för oss två så tyckte jag att det var ett perfekt tillfälle att öva. I vänster varv så är det egentligen inga problem, utan problemet är i höger. Jobbade mycket med galopp--skritt-halt-galopp övningar för att få honom att lyssna på skänklarna och även på bromsarna. Det tog ett litet tag innan jag fick honom där ajg ville men tillslut så tyckte jag att det gick väldigt bra. 


När jag kände att vi båda började få koll på varandra så red jag lite serpentiner och volter, sen valde jag att lägga av för kvällen då jag märkte att han var sjukt trött, och jag med för den delen haha.



Av Elin - 29 maj 2013 15:15


Hej hopp alla som tittar in här. Sov dåligt inatt så är galet trött idag. Jag är verkligen inte gjord för att vara ledig varannan dag som jag nästan är nu när jag är tillbaka i skolan, trots att man har plugg och annat att göra om dagarna så räcker inte det helt och hållet. Blir heldeppig av att leva på det här sättet. Jag tänker för mycket, jag stressar upp mig och jag lyssnar för mycket på sorgsen musik. Mitt huvud går på högvarv på nätterna och jag somnar alltid för sent på grund av ångest, stress och massa andra tankar. Tycker det är sjukt jobbigt att man förlorar dygnsrytmen och alla rutiner om dagarna. Jag äter sämre, sover sämre och mår sämre. 


Idag var det en vecka sedan som jag hade sista dagen på förskolan, det känns som en evighet sedan. Jag saknar alla så galet mycket så det inte är klokt. Idag har vi redovisat vårat projekt vi har gjort på förskolan för klassen och jag är riktigt stolt över min förskola, det finns så många i min klass som har otur med sin plats och jag önskar verkligen att alla har så bra som jag har det. Redovisningen gick iallafall bra, man har så otroligt mycket att säga så det kändes som att ajg missade hälften, men det blev bra ändå.


Gick tidigare från skolan och åkte till sjukgymnasten. Var typ där i 20 minuter, sedan var jag klar haha. Behöver inte så mycket hjälp längre så vi bestämde att jag skulle höra av mig om det var något, annars så var vi helt enkelt klara med varandra. Skönt att ännu en grej bockas av från listan haha. Nu ska jag skriva lite på tentan, laga middag och sedan dra mig mot stallet. Äntligen ridning idag!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards