lyckopillerelin

Alla inlägg den 9 juni 2013

Av Elin - 9 juni 2013 19:39


Hej vänner! Jag gissar på att fler av er som tittar in här vaknade tidigt på morgonen idag av att det åskade, blixtrade och haglade. Om inte så kan jag berätta för er andra att det var ett riktigt oväder här i Spånga under natten och morgonen. Jag vaknade vid 5 och gick på toa, sen märkte jag att det åskade som tusan. Det bara small och small så jag tyckte faktiskt att det var riktigt obehagligt. Låg och räknade sekundrar mellan blixt och åska och varken kunde eller vågade sova, trots att jag fortfarande var så trött. Vid 11 ungefär så väckte mamma mig och frågade om jag skulle sova hela dagen hehe.


När vi hade ätit lunch så drog mamma och jag till Vällingby för att handla lite. Jag shoppade lite underkläder till bröllopet och så handlade jag lite andra kläder. Efter någon timme så fick jag skjuts till Elin där jag hade bjudit in mig själv på en alldeles för sen födelsedagsfika för Elin, hon fyllde 15 i början av MAJ hehe! Fick gofika och så pratade vi av oss lite, kollade även på gamla filmer från när Elin red och så självklart så fastnade vi framför hästnet i slutet hehe.


 

Mmm!!


 

Hehe, vi var lite oseriösa som vanligt!


 

Fast ibland så kan vi vara söta oxå ;).


 

Åh vad jag vill ha en häst!


Åkte från Elin vid typ kvart i fem, åkte till vällingby för att ta buss därifrån, det skulle ta typ lika lång tid, som om jag skulle ta bussen rakt till spånga station men enligt sl, men det kändes som att det tog längre tid. Som tur var så lös solen under väntetiderna, var riktigt frusen när jag skulle åka så det var skönt att få lite värme samtidigt som man väntade på bussen.


 

Suuuul!


När jag kom hem så tog jag det bara lite lugnt, provade kläderna jag köpt och plockade lite i mitt rum. Till middag fick vi idag min favoritsommarrätt, långt ord haha! Kassler med senapsröra, purjolök och rädisor med kokt färskpotatis, sjukt gott är det en varm sommardag!


 

mumsi!


Nu har jag precis hoppat ur duschen och så har jag plockat i mitt rum. Har till och med börjat packa lite smått till Geneve, tänk att jag åker redan på Fredag! Helt sjukt vad tiden går fort, börjar få lite resfeber redan nu känner jag hehe. 


 

Inte mycket än, men ska fortsätta plocka ihop imorgon hade jag tänkt.


Resten av kvällen ska jag bara ägna åt att sitta i soffan och titta på TV. Imorgon har jag faktiskt inget planerat, vi får se vad jag hittar på helt enkelt. Nu ska jag fortsätta titta på Solsidan, puss på er!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards