lyckopillerelin

Alla inlägg den 28 juni 2013

Av Elin - 28 juni 2013 18:39


Hej hörni! Nu har vi kommit ut till Björkholmen mamma och jag, det värsta med att vara här ute nu är att myggorna är galna. Helsike vad dom bits! Vi kom iväg ungefär vid 15 och så passade vi på att åka förbi hööks i gustavsberg och handlade mat på coop där istället för i mölnvik. Jag behöver ju tyglar och tröjor att rida i men som vanligt så finns inte dom tygarna som jag vill ha, jag får se om jag kommer på någon lösning på det problemet. Hittade en tröja som jag gärna ville köpa, men just nu så har jag ingen lust att betala 849 kronor för en tröja, även om det är mitt favoritmärke, vilken jäkla märkessport jag håller på med ;). Nu vet jultomten vad jag vill ha i julklapp iallafall hehe. 


Båtresan ut hit gick bra, jag frös lite men satt iallafall på durken så det blev lite mindre vind. Har redan fått myggbett och just nu sitter jag och äter körsbär i soffan då middagen inte var någon höjdare. Vi handlade kinamat i gustavsberg men det var inte så gott som vi hade hoppats på hehe. Tur att jag har med mig massor av choklad och att mamma har gjort en jättedog jordgubbsglass! Ikväll är det skärgårdsdoktorn, jag har dock suttit under veckan och kollat på alla avsnitt men det gör inget, älskar verkligen den serien! Nä hörni, nu ska jag hitta på något annat att göra. Kram på er!


   

Av Elin - 28 juni 2013 15:02


Sarah Dawn Finer förtjänar ett helt jäkla radioprogram, kan hon inte få det så är hon värd all kärlek i världen. Så galet stark, klok och vacker är hon och otroligt begåvad på allt hon tar sig an. Missade ni hennes sommarprat i P1 idag så gå in på sr.se för att lyssna på det, eller om nk vill lyssnapå det igen som jag kommer att göra ;).

Av Elin - 28 juni 2013 11:34


Hej på er.dag sov jag till över 11, sjukt ju! Men skönt var det, somnade nog inte förs vid halv 2 inatt så. Idag är det fredag, mamma och jag åker ut till landet i eftermiddag så jag ska strax börja plocka ihop lite grejer som jag ska ha med mig. Jst nu sitter jag här med en ganska hög puls då jag blev avbruten av en gigantisk geting som kom inflygandes genom fönstret, om ni hade varit här hemma nu hade ni fått timmetus för jag skrek så högt och sprang iväg haha, är iallafall sjukt stolt att jag vågade öppna fönstret och lodsa ut den. Tror fortfarande att det surrar här inne haha.


Idag vid 13 ska jag sitta bänkad och ha datorn på högsta volym då Sarah Dawn Finer är sommarpratare i P1, lyssna ni oxå vettja! ;) Har ni företen sett att jag har gjort om bloggen lite, fick något ryck igår och satt och fixade med den, vi får se om det dyker upp fler ändringar framöver. Juste, har ni sett att man oxå kan gilla inlägg nu? För att gilla ett inlägg så trycker ni på hjärtat längst ner till höger av det inlägget. När jag ändå är inne här och berättar om nya grejer och så så har jag  ju helt glömt bort att berätta hur det gick med min sista examination som jag lämnade in den 7 Juni, vi fick reda på resultatet i Onsdags och jag fick ett B, sjukt glad jag är!!! Är faktiskt redannu taggad på att få komma tillbaka till skolan och plugga, vi har några intressanta ämnen på hösten så det ska bli spännande att komma tillbaka och känna att man är på god väg till att bli färdigutbildad förskollärare.


Nä höni, det blev ett konstigt inlägg om allt nu märker jag, tror inte att jag tar med internet till landet denna helg, men bloggar från mobilen iallafall. Nu ska jag packa lite, titta lite på TV och bara vänta på att klockan ska bli 13, puss på er!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards