lyckopillerelin

Alla inlägg den 29 juni 2013

Av Elin - 29 juni 2013 17:40


Hej på er vänner. Idag har jag haft fullt upp hela dagen. Mamma väckte mig vid 10 imorse och jag var så trött så jag mådde illa, somnade ju sent igår, eller inatt. Idag har det varit en dag då jag bara sitter som en zoombie och tänker på helt andra saker än vad jag egentligen ska koncentrera mig på. Vid 11 var jag hos familjen A och hade denna gång två pojkar att se till. När jag kom så hade dom det jättemysigt på sandstranden och jag satt bara på trappan och njöt av det fina vädret och utsikten samtidigt som vi pratade om allt.


Nästan bara sol och värme, synd bara att det blåste så mycket.


Mys på sandstranden!


Egopic.


Vad har vi gjort mer undr dagen då? Vi har hoppat studsmatta och har haft det jättekul alla barn tillsammans, för en gång skull så har småpojkarna inte suttit inne hela dagen och spelat Xbox, jippi! När vi hade busat och haft det kul så gick vi ner på bryggan och hovade fisk, spelade på paddorna och bara mös i solen. Självklart så slutade det för mig att ajg slumrade till, haha så typiskt! Men ligger man i en stor och mysig hängmatta med solen på sig som värmer och så hör man vattnet som kluckar under bryggan så kanske inte det är så konstigt att man somnar till hehe.


  


Nu är jag iallafall hemma och ska snart äta middag, vi får se vad kvällen har att bjuda på. Troligtvis mys med familjen A, men vi får se. Jag hoppas på att jag somnar tidigare idag iallafall, men med tanke på att det har varit fullt upp och sol på det så tror jag nog inte att det blir några problem. N ska jag nog titta lite på TV innan maten. Ha en bra kväll allesammans, kram!

Av Elin - 29 juni 2013 02:22


Hej på er ni som sitter vakna framför datorn eller något annat, i mitt fall mobilen så här mitt i natten. Ni kanske förstår varför jag väljer att titta in här just nu, ni som gissade på att jag inte kunde sova gissade helt rätt.

Ligger i min 90säng ute på landet och hör grodorna kvacka och fåglarna kvittra här utanför samtidigt som jag spelar Carola. Dom senaste dagarna har jag satt på Carola för att somna lättare och det är otroligt hur bra det hjälper! Men just inatt så har det inte gått så bra, sov alldeles för länge idag, eller jag är i det där stadiet där man ligger och gäspar hela tiden men bara snurrar runt i sängen och tänker på allt. I mitt fall så är jag helt inne på Allsång på Skansen haha, är så galet taggad tills på Tisdag då det är dags igen!

Jag önskar att jag hade lättare att sova. Samtidigt som jag ser fram emot mycket saker just nu så kan jag inte låta bli att tänka på att jag borde låsa in mig och vara ensam ett tag. Dels för att få mina tankar under kontroll och dels för att jag behandlar mina nära och kära på att tråkigt sätt, förlåt om det är några här som läser som har fått stå ut med mig dom senaste dagarna när jag har varit som jag har varit. Det blir säkert bättre snart.

Nä hörni, ska upp och vara hos familjen A imorgon vid 1045 och jobba så jag tror att jag borde försöka sova nu. God natt på er, du är älskad!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards