lyckopillerelin

Alla inlägg den 12 juli 2013

Av Elin - 12 juli 2013 21:53

 

Jag känner nu den senaste tiden att jag har väldigt svårt att identifiera mig med min blogg. Fortfarande efter nästan 5 år i bloggvärlden så vet jag inte riktigt varför jag bloggar. Bloggar jag för min skull eller någon annans? Har jag överhuvudtaget något syfte men min blogg? Måste man ha ett syfte?


För mig så är bloggen en fristad, men framför allt så bloggar jag för att det är kul. Det är kul att gå bakåt i arkivet och läsa vad man gjorde exakt för ett år sedan, eller hur man tänkte och var då. Det är oxå väldigt lärorikt och jag som tycker om att skriva lär mig att skriva på olika sätt oavsett vad jag skriver om. För mig så är skrivandet min terapi, jag känner alltid en enorm lättnad varje gång jag har skrivit av mig och jag mår så himla mycket bättre när jag har fått ur mig allt. Jag önskar att jag kunde säga att jag verkligen skriver allt här. Men det gör jag inte, har flera utkast i månaden som jag aldrig har orken eller modet till att lägga upp offentligt. Jag önskar att jag var en sån person som vågade vara brutalt ärlig, men av någon anledning så bangar jag varje gång jag håller på att trycka på publiceraknappen. 


Kanske är det så att jag rymmer lite från verkligheten genom att inte publicera dom jobbigaste inläggen. Jag har otroligt svårt för att svara på frågan "hur mår du egentligen?" det är den värsta frågan jag vet, därför så känns det mycket lättare att skriva ner allt man tycker och känner. Men fortfarande så väljer jag att inte publicera dom inläggen. Kanske är det för att jag själv är rädd för vad det står? För att det gör så ont att få ner allt det jobbiga? Kanske för att jag inte vill svara på frågan hur jag mår för att jag själv inte vet. Hur som helst så hoppas jag att ni vet att ni inte behöver vara oroliga. Jag har lärt mig att hantera dom mesta känslorna för mig själv och ibland, men bara ibland så tror jag faktiskt att ensam är stark.

Av Elin - 12 juli 2013 18:53


Hej kompisar. Har haft en ganska lugnt dag idag, eller en väldigt lugn dag. Gick upp ur sängen vid 11 idag efter att jag hade läst några sidor i min nya bok. Kollade lite på och åt lunch, sedan åkte vi ut till landet mamma, jag och lillebror. 


 

Soligt och fint när vi kom ut till båten.


 

Det var lite kyligt att åka båt, men ändå väldigt mysigt.


  

Heej landet!


När vi kom ut till landet så packade vi upp och jag och Pelle låg i hängmattan och i solstolen och chillade. Jag läste lite och sen så lyssnade jag lite på musik, var galet trött!


Bra utsikt ;)


Senare på eftermiddagen när även pappa kom ut så låg Pelle och jag och lyssnade (läs skrålade) med till Håkan Hellström, härlig stund med lillebror haha!


 


Ikväll får vi se vad som händer, imorgon blir det iallafall jobb på förmiddagen och sen s får vi finbesök någon gång under dagen. Ska bli jättekul! Ha en bra kväll hörni, puss!



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards