lyckopillerelin

Alla inlägg den 14 juli 2013

Av Elin - 14 juli 2013 14:32


Hej vänner. Nu är jag hemma i Spånga igen efter en helg ute på landet. Gårdagen blev såå lyckad! Tiden gick alldeles för snabbt och det var en riktig svensk sommardag! Låg kvar i sängen ett bra tag tills jag fick ett SMS att våra vänner var på väg med färjan. Då blev jag minsann tvungen att hoppa upp ur sängen och sätta igång dagen haha. Lillebror höll på att träna ute i värmen och ville ha min hjälp så jag fick agera tyngd genom att ligga på hans rygg medans han gjorde armhävningar hehe.


Nästan lika stark som Pippi ;)


När ajg hade ätit frukost och Pelle hade hoppat i badet för att tvätta sig så åkte vi till Boda och hämtade upp familjen H. Det var ett bra ta sedan vi sågs så det var dags nu tycker jag!


 


Hej Boda!





Skönt med en avalkande båttur på dagen i det varma vädret.


När vi hade ätit lunch så gick jag och A över till familjen A, jag skulle jobba med G och det passade perfekt att jag hade en kompis med oxå, ju fler desto bättre när man badar och har det mysigt! Vi tre låg i vattnet ett bra tag innan vi gick upp till bastubryggan för att fika och ta det lugnt.



En riktig sneseglare som körde så nära oss så vi lika gärna hade kunnat hoppat i båten om vi hoppade från bryggan, illa!




Badring körde vi med som vanligt haha!


Efter ett tag så kom helt plötsligt hela gänget för att kolla på nya bryggan. Pelle stannade kvar ett tag och hoppade studsmatta med G medans jag och A låg i hängmattan ett tag och pratade. 


Älskar utsikten med massa träd rakt över oss.


När Gs föräldrar hade kommit hem så gick vi hem igen då vi inte behövde vara barnvakt mera. Innan middagen så passade vi barn på att bada igen, så skönt var det! När man väl har kommit i så är det inga problem att ligga i ett tag! Jag hoppade till och med från bryggan flera gånger! När vi hade ätit middag och tagit det lite lugnt så gick A och jag ner till bryggan för att sitta i kvällssolen och prata. Var så himla mysigt så vi satt typ där nere resten av kvällen och pratade, lyssnade på musik och dansade, så himla mysig var det!


 

Kvällssol <3


Strax efter 23 så skjutsade Pelle och jag över familjen H till boda igen och sa hej då. Vet inte riktigt när vi ses igen, men jag hoppas att det blir snart iallafall! 



Åka båt på spegelblankt vatten <3


Så himla vacker var det, att åka båt den tiden på dygnet efter en strålande solig dag måste vara bland det bästa som finns! <3


Idag har det dock varit sämre väder hela dagen. Pappa åkte hem med hojen redan imorse medans jag, mamma och Pelle åkte hem strax vid lunch. Det var en aning kyligare att åka båt idag kan jag ju säga haha.


Hej då landet!


Planerar inte att göra någonting alls idag mer än att ta det lugnt. Sitter just nu i mitt rum och lyssnar på musik. Imorgon ska jag iallafall till Palette och rida henne och så ska jag handla mat till skansen på Tisdag, då är det dags för Allsång igen!! :D Ha en fortsatt bra dag alla ni så återkommer jag. Puss.

Av Elin - 14 juli 2013 13:05


Hjärtat slår fortare och fortare och jag känner hur paniken kryper närmre. Jag sitter i sängen mitt i natten och undrar vad som just hände. Jag säger till mig själv flera gånger att det bara var en dröm. Att det jag vaknade från inte var verklighet. Men allt kändes så verkligt. Inte ens när jag sover låter cancern mig vara...

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards