lyckopillerelin

Alla inlägg den 19 juli 2013

Av Elin - 19 juli 2013 19:02


Jag har fått en ny tid på onkologen nu. Som ett tecken från Gud att det är dags att ta detta på allvar. En ny tid som jag ska behålla. Jag kommer tvinga mig in på min läkares rum den dagen. Hur illa jag än mår av nervositet, hur ofta jag än måste låsa in mig på toaletten den dagen för att gråta ut så måste jag få veta. Jag måste få veta om jag fortfarande är fri eller inte. Jag mår illa bara av tanken på att komma tillbaka. Med tanke på hur förra året var så borde jag vara starkare nu. Men jag känner mig svagare. Första gången jag klev in på radiumhemmet var jag rädd för cellgifter. Nu är jag rädd för att dö.

Av Elin - 19 juli 2013 17:01


Hej på er vänner. Gud vad dagarna går fort just nu känner jag. Det känns nästan som att skolan snart börjar och sen är det jullov och ett nytt år. Herregud vad tiden går fort! Nej, tillbaka till den här dagen kanske. Gick upp vid 11 efter någon timme så åkte mamma och jag till jakan för att handla. Jag behövde ta en tur till systemet och mamma behövde handla mat så vi gick våra ärenden och sen så avslutade vi med att svänga in på IKEA en snabbis.


Mamma följde med mig till Palette idag, skönt att inte behöva mockan utan bara fixa maten och rida + lite annat. Red dressyr i det stora ridhuset och denna gång så gick det helt okej. Jag exprimenterade lite med min tygel genom att rida med lite för långa tyglar och sen korta tyglar för att känna vad som kändes bäst. Inte först i slutet när jag hade galopperat av henne lite och ridit mycket volter och skolor så började jag få ner henne lite åt det hållet jag ville. Hon är en svår häst att rida och med mina tyglar och min inte jättestadiga sitts i vissa lägen så blir det ganska svårt för mig. Men dom sista varven idag så tyckte jag att det kändes väldigt bra. Har trots allt bara ridit dressyr på Palette typ 3 gånger och då kan jag verkligen inte förvänta mig att ajg vet vilka knappar jag ska trycka på! Skönt att avsluta veckan med ett bra ridpass iallafall! Kommer sakna hästdoften lite, men om en månad så är jag tillbaka i Vällingby igen, jag längtar!



Glad heest!



Det blåste lite idag haha!



Skruttis!



Puss!





Hej då vännen, hoppas vi ses snart igen!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards