lyckopillerelin

Alla inlägg den 8 augusti 2013

Av Elin - 8 augusti 2013 21:37


Idag kom hästarna hem från sommarbetet. På Onsdag är det dags för terminens första ridlektion. Passar bra med tanke på att jag ska till sjukhuset på dagen och om det blir dåliga besked så vet jag vart jag ska ta vägen resten av dagen. På ett sätt så älskar jag dom här första veckorna på ridskolan när hästarna kommer tillbaka efter sommaren, bara skritta runt barbacka, träffa kompisarna igen och ha det så mysigt! Jag är faktiskt förvånad att jag inte har haft så mycket häst eller ridabstinens under sommaren. Det blev ju inget Pärlby för mig i år utan jag fick vara hästvakt under 4 dagar i Juli istället. Jag fick rida, kela, arbeta och bara ha det kul med en av dom snällaste hästarna jag har träffat. Nu denna hösttermin blir det mitt 15onde år på Vällingby och jag hoppas att det blir en bra termin och ett bra år!

Bild från sommarbetet 2009.

Av Elin - 8 augusti 2013 18:03


Jag måste bara tipsa om en grym fotfil som min kära mamma köpte via groupon för några veckor sedan. Pedi Spin heter den, vill man slippa sitta med en handfil för att få sina fötter fina så köpt denna. Den går på batteri och filar väldigt bra. Det var länge sen som jag hade så här fina fötter! Jag har inte tålamod eller tid att sitta med en handfil hela tiden så då passade denna perfekt att bara köra under fötterna några varv och sen så var det klart, första gången jag använde den så var det lite svårt då det gäller att man inte trycker för hård så den hakar upp sig, men när man väl har fått igång tekniken så fungerar den utmärkt. Om man som jag har lite förhårdnader och torr hud under fötterna, speciellt nu under sommaren när man går mycket barfota och man inte orkar slipa för hand så kan jag verkligen rekomendera Pedi Spin!


Av Elin - 8 augusti 2013 13:19


Hej på er! Har inte så mycket att komma med idag känner jag. Har lyckats vända på dygnet igen, somnade inte förs vid vid halv 3 inatt. Dels för att jag inte var tillräckligt trött och dels för att jag verkligen inte kan låta bli att tänka på allt jobbigt på kvällarna, inatt hann det som tur var inte gå så långt. 


Idag har ajg verkligen ingenting planerat. Har inga borden eller måste heller, gjorde alla måsten igår som att betala räkningar, boka tandläkartid och allt sånt. Så skönt! Men ändå lite tråkigt haha, har ledsnat på att sitta hemma och inte göra någonting mer än att sitta i soffan. Just nu sitter ajg i soffan och vilar upp mig, har lite mensvärk så blir helt slut i kroppen och huvudet då, skulle kunna somna hur lätt som helst nu haha. Vi får se hur resten av dagen blir, återkommer senare. Kram!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards