lyckopillerelin

Alla inlägg den 14 augusti 2013

Av Elin - 14 augusti 2013 21:39


Nu är höstterminen 2013 igång. Första ridlektionen och jag fick prova på en ny stjärna, Billy Ryan. Barbacka ute i skogen en timme är det som gäller som varje år. det dröjde ca 15 minuter och sen var Billy med på noterna och jobbade på bra trots att man inte rider så jätteseriöst. Ställde mycket och bara försökte känna på honom och han gick väldigt fint nästan hela lektionen. Om allt känns bra fortfarande om 2-3 veckor när jag har provat på att dressyra lite med sadel och så så blir det nog min nya utmaning för denna termin. Ska bli riktigt spännande och jag hoppas verkligen att vi kommer trivas ihop, han är oxå större än Brolle och jag är ju faktiskt lite för lång för honom så jag tror att Billy blir perfekt! Ser fram emot nästa vecka redan nu haha!


Ni kan få en något suddig bild på snyggingen!

Av Elin - 14 augusti 2013 18:29


Hej hörni. Nu är jag hemma och är helt slut i både kropp och knopp. Men ska snart åka vidare till stallet och rida. Ska vi ta dagen från början kanske? Gick upp vid halv 10 ungefär och var så galet trött, har typ känt mig halvsjuk/bakis hela dagen idag. Ont i huvud, hals och kropp och känner mig småfebrig, hoppas bara jag inte blir sjuk! Vid 1220 åkte mamma och jag till KS för återbesök, var så galet nervös så klarade inte av att äta något innan. Allt såg fortfarande bra ut och jag kan ännu en gång andas ut och vara stolt och glad över att jag fortfarande är starkare än cancern!


Efter KS så åkte jag till centralen för att äntligen få träffa min fina vän Sunna och även Sandra fick vi med oss! Det var som alltid lika trevligt att ses och vi hade mycket att prata om. Satte oss på Vetekatten och fikade sen strosade vi runt lite i affärer och pratade, mys på hög nivå!


Nu ska jag bara byta om, sen är jag redo för att åka till stallet, kram på er så återkommer jag när jag kommer hem!


Av Elin - 14 augusti 2013 10:12


Hej vänner! Sitter och är lite ledsen fortfarande. Har fortfarande svårt att förstå att det var sista Allsången för i år igår. Vad tiden går fort, helt galet! Det var en händelserik dag igår, med sol och värme som snabbt ändrades om till regn, HAGEL och åska i ca 2 timmar. Jag och Sofi blev genomblöta, trots paraply och annat. Men det var en lyckad dag när man väl kude tänka bort regnet och kylan. På facebook skrev jag en status på hemvägen som samanfattade alla känslor. "Efter ca 13 timmar på Skansen så säger jag hej då för i år till allsången. I år har jag befunnit mig på allsången på 6 av 8 program och det har varit dom absolut bästa tisdagarna i mitt liv! Jag har skrattat, gråtit, svettats, frusit och haft ont i varje kroppsdel dagen efter, men det har varit så galet värt det! Ikväll lämnade jag Skansen i tårar, så mycket som allsången har betytt för mig i sommar, jag har kunnat släppa all dödsångest och bara ha roligt och leva livet utan att tänka en sekund på cancerspökerna. Längtar så mycket till nästa år och hoppas på att sommar 2014 blir en minst lika bra allsångssommar ❤."

 

Måns!! 


Finaste Måns!! <3


Arja Saijonmaa


Kim Cesarion


Edda Magnason


  Flying Bach


Ola Salo


Mando Diao


Vi blev lite blöta, men vi är ju inte gjorda av socker ;)

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards