lyckopillerelin

Alla inlägg den 20 augusti 2013

Av Elin - 20 augusti 2013 22:40


Haha så kul! Nu på kvällen under reklampauserna så har mamma och jag kört en liten introtävling med Carolalåtar. Eller ja, mamma har spelat och jag har gissat. Innan vi satte igång med detta så kände jag mig väldigt trött och lite hängig, men direkt när vi satte igång och spelade Carola så mådde jag bättre och blev jätteglad. Men iallafall, det jag skulle säga var att under hela kvällen så har mamma suttit som ett frågetecken och gapat varje gång jag gissade rätt på låt. Tydligen så tycker hon att det är helt otroligt att jag kan typ varenda Carolalåt när låten knappt har börjat, helt sjukt säger hon haha! Fast om ni frågar mig så tycker jag inte att det är speciellt konstigt. Har man lyssnat på Carolas låtar i 10 år så borde man ju känna igen dom flesta ;).


Orkade inte leta upp någon bra bild bland alla mina Carolabilder, så jag snodde en från google!

Av Elin - 20 augusti 2013 19:55


Åh vad skönt att rida så tidigt som jag gjorde idag. Känns som att man har hela kvällen kvar på denna dag nu när man kom hem så tidigt. Lyx! Det gick bra att rida idag, fick min nya stjärna Billy denna gång oxå. Det är fortfarande barbacka skritt och lite lite trav under denna vecka med så det var inte så det var inte så avancerat. Gjorde som förra veckan och jobbade med ställning och öppna. Tycker att det går väldigt bra för att vara andra gången jag sitter upp på honom, under sommaren när jag var hästvakt så fick jag lära mig att hålla händerna stilla och samma sak gäller på Billy. Håll händerna stilla, jobba med benen och låt honom själv komma ner i en bra form. Längtar till dom riktigta dressyrpassen kommer igång då man får känna på honom lite mer!


I slutet när vi var på ängarna så fick vi trava och skritta lite självständigt, men jag travade bara några steg idag. Min vänstra knäskål hoppar ur led eller kommer på sniskan när jag har ridit dom två senaste gångerna. Vet inte riktigt vad det kan bero på men kanske att jag inte får stöd som jag får av stigbyglarna i sadeln, eller så sitter jag och spänner mig i onödan och utan att ajg själv vet om det...


Nu har Åsa och jag kommit överens om att vi ska försöka få med honom i min Onsdagsgrupp oxå, så under hösten så kommer jag nog mestadels sitta på Billys rygg och jag tror att det kommer bli jättekul! Vi har nog mycket att lära varandra.


Han ville inte riktigt posa idag, men han är ganska söt ändå ;).

Av Elin - 20 augusti 2013 15:08


Hej på er mina vänner. Loggade in här i förmiddags innan jag åkte, men  min dator ville inte sammarbeta och massa annat kom emellan, så ja-det sket sig helt enkelt ;). Har precis kommit hem från ett trevligt möte på skeppsbron. God mat och ett bra samtal, känns som att det kommer bli en bra termin med mycket spännande projekt. Det är dom bra möterna som gör att ajg fortfarande orkar och vill engegera mig inom ridsporten. Idag var det ett möte ang ridning för funktionsnedsatta som jag brinner extra mycket för och nu är jag laddad inför ett möte med ungdomssektionen imorgonkväll. Det känns bra nu!


Om en timme ungefär så så åker jag till stallet, eftersom jag inte kan dela på mig så var jag tvungen att avboka min riktiga ridtid imorgonkväll och ta den ridningen idag istället. Klockan 17 är det dags och sen ska jag hem och äta middag. 17:00 är en perfekt ridtid tycker jag, inte för tidigt och inte för sent. Vanligtvis rider jag ju 1930-2030 som jag tycker är alldeles för sent haha. Nog om det, ska bli skönt att bara rida barbacka i en timme i skogen och flumma runt iallafall. Nu ska jag ta ett mellanmål och sen vila lite, är lite matt i kroppen fortfarande efter igår, eller i huvudet rättare sagt ;). Återkommer, kram!


Av Elin - 20 augusti 2013 13:15


Det är tisdag idag men ingen Allsång på Skansen, saknar redan allsången och det känns som en evighet sedan jag var där, fast det bara var en vecka sedan. Men eftersom jag inte riktigt kan släppa det ännu så måste jag ju lägga upp någonting som har med saken att göra.


Efter ca 3 timmar med regn, blåst, hagel och åska så var det bara att kasta mina skor, med hål i dom och bara allmänt sunkiga så kände jag att ajg inte riktigt ville behålla dom hehe.


Mitt allsångshäfte har blivigt ganska välanvänt detta år, tyvärr så höll inte framsidan till sista programmet i det blöta vädret.

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards