lyckopillerelin

Alla inlägg under augusti 2013

Av Elin - 26 augusti 2013 13:01


Vet ni vad!? Det räckte med en natt sömn i min egen säng hemma i Spånga och stressen slår till i drömmarna igen. Inatt så drömde jag att jag var inne i ett centrum någonstans och letade bra almanackor. Jag började leta på Åhléns men där var alla bra och strukturerade almanackor slut, sen sprang jag vidare genom hela centrum för att leta efter affärer som sålde almanackor och därefter när jag väl hittade dom affärerna så letade jag efter den perfekta almanackan, men ju mer tiden gick och ju mindre utbud det blev desto mer stressad blev jag. En hel vrickad dröm, men för en gång skull så tycker jag att min dröm var väldigt tydlig. Jag är stressad! Kanske betyder det oxå att jag ska köpa en almanacka...eller betyder det att jag INTE ska köpa en almanacka? Svårt det här!

Av Elin - 25 augusti 2013 21:06


Hej på er finisar. Orkade inte uppdatera i förmiddags och tänkte att ajg skulle gör det under kvällen, dock så blev det kanske lite senare än vad jag hade tänkt hehe. Vilket väder det har varit idag! så skönt och så lyxigt att få spendera ännu en dag i Vaxholm. Blev frukost ute på altanen i solen idag igen, sedan packade ajg och tog det lugnt för att senare vid 12 åka in till stan och käka lunch. Idag blev det lunch på magasinet, för mig blevdet en räksallad med avocado, såå god var den! Efter det så gick vi vidare till glassbaren för en glass var, tog självklart en lakritsglass till efterrätt hehe som oxå var såå god! Resten av dagen så satt jag i stort sett bara ute på altanen och växlade mellan sol och skugga, dagen i Vaxholm avslutades med middag hos mormor och morfar o h sedan fick jag skjuts till bussen. Det har verkligen varit en mysig helg hos mormor och morfar, det ända som saknades var faktiskt min kusin, men nästa år så får vi se till att hon är med hon oxå! Förhoppningsvis så blir jag inte lika stressad imorgon när jag öppnar min kalender, men man vet aldrig. Ska försöka att inte öppna den så mycket som jag brukar göra så får vi se hur länge jag klarar mig haha. Nu ska jag titta vidare på Wallander, kram på er!


Av Elin - 24 augusti 2013 20:52


Hej på er vänner. Har ni haft en bra dag? Min har varit fantastisk! Har haft en jättemysig dag i Vaxholm med mormor och morfar. När vi hade ätit frukost och tagit det lugnt så fixade vi oss och sen vid lunch så åkte vi in till stan för att käka lunch på Kabyssen vid Vaxholm hamn. Jättemysigt att äta lunch ute och sen efter det så gick jag och morfar en sväng vid kajen. Åh, vad jag älskar skärgården! När vi var nöjda så stannade vi en snabbis för att ajg ville kolla in en affär med massa fina grejer. Sen tog vi en tur p vägen hem ända ner till bruggan på karlsudd och kollade lite på alla kändishus haha ;). Ungefär resten av dagen så har jag bara suttit på altanen och pratat med mormor och haft det trevligt. Vi får se hur dagen blir imorgon, blir lunch ute och sen får vi se när jag åker hem tillbaka till Spånga. Ha en bra kväll nu hörni, bjuder på lite bilder från dagen nu. Puss!


Av Elin - 24 augusti 2013 10:12


Morn på er alla fina där ute. Blev inte så jättesent i säng igår, vilket var skönt! Idag gick jag upp vid typ 9 då det var omöjligt att somna om trots att jag var trött haha. Har precis ätit frukost ute på altanen med utsikt mot havet så man har råkoll på när alla stora färjor kommer haha. Var riktigt varmt att sitta i solen redan. Ända nackdelen är att jag inte har kläder för denna värme, bara tjocka kläder, menmen det går nog bra! Just nu sitter ajg i min säng med tandborsten i munnen och bara tar det lungt. Till lunch så ska vi åka ner till stan och käka ute, mys! Sen får vi se vad resten av dagen har att bjuda på. Ha en bra lördag finingar, det ska jag ha. Kram!




Av Elin - 23 augusti 2013 21:09


God kväll vänner. Just nu sitter jag upp på övervåningen och kollar på långfilm hemma hos mormor och morfar. Bussresan ut hit gick jättebra som alltid, tycker faktiskt det är rätt så mysigt att åka buss till Vaxholm. Egentligen så har jag inte så mycket att komma med, så tänkte bjuda på lite bilder istället från kvällen med den fantastiska utsikten som mormor och morfar bor vid. 


På väg ut med bussen.


Såå fint.


Från altanen.


Fick rosé samtidigt som jag kunde njuta av utsikten.


Haha älskar mormor och morfars ena toalett, man hinner aldrig titta klart när man där inne ;)


Av Elin - 23 augusti 2013 13:30


Eftersom det typ redan står sönderstressad i pannan på mig och höstterminen knappt har börjat så åker jag idag till Vaxholm och bor hos mormor och morfar över helgen. Ska bli skönt att komma bort lite från verkligheten, även om jag måste ta med dator och allt men jag får iallafall lite miljöutbyte, mer landet! Kommer att hålla er uppdaterade under helgen eftersom att datorn åker med men kanske inte lika mycket. Bussen går vid 16 och strax ska jag hoppa in i duschen. Ha en bra dag kompisar så tittar ajg säkert in igen till kvällen, puss!

 


Av Elin - 22 augusti 2013 20:49


Hej vänner. Nu är jag hemma efter en dag inne i la stada med fina vänner. Dagen har varit bra och gått i ett. Gud vad dagarna går fort! Vi började iallafall dagen med en lunch på Jensens, såklart haha. Det är standard när vi umgås. Åt som vanligt, kött och potatis hehe och sen kladdkaka och glass till efterrätt. När vi var alldeles för mätta och belåtna så gick vi ch hämtade biobiljetterna och sedan gick vi runt lite i affärer. 


Filmen "The heat" med Sandra Bullock i huvudrollen som vi såg var asbra! Ska ni gå på bio och inte vet vad ni vill se så kolla på den! Den var sjukt rolig och tiden gick alldeles för fort haha, men är det en bra film så kan det kännas som den bara är 10 minuter. Under dagen så har jag gjort av med över 600 spänn, hur lyckas jag!? Tur att lönen kommer snart haha!


Mums!


Efterrätten <3


Haha, så seriösa!


Kom hem med lite mer än vad jag kom dit med ;)


Bioo! ;)



Av Elin - 22 augusti 2013 12:36


Hej snyggingar! Just nu är jag på språng. Så bloggar lite snabbt innan jag får fullt upp. Sov konstigt inatt, har gjort det dom senaste nätterna. Eller, jag har sovit men när jag har vaknat till så har det tagit typ en timme för mig att somna om, jättejobbig verkligen! Tror det är stressen som gör det.

Idag ska jag iallafall umgås med två av mina fina vänner från universitetet, vi ska ta en liten sen lunch på jensens och sen går vi vidare för en kvällsbio, jättemysigt ska det bli! Kommer hem vid 20 ikväll säkert och då är det bara att sätta sig och svara på mejl och göra det jag har lovat med DUS. Blir nog en bra dag och jag hoppas att ni oxå får en toppendag, nu kom bussen! Puss!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards