lyckopillerelin

Alla inlägg den 1 september 2013

Av Elin - 1 september 2013 21:34


Hej kompisar. Har ni haft en bra dag? Min sista sommarlovsdag har varit otrolgit slapp men ändå avsltades dagen på ett mycket trevligt sätt. Sov ut idag, kanske inte var så  bra med tanke på att jag ska upp tidigt imorgon menmen. Efter lunch vid 1330 så bunkrade jag upp med choklad, TV, mobil och dator för att vara med på alla sätt och kolla på EM i fälttävlan, var så spännande där ett tag så jag höll på att krypa ur skinnet och Sveriga lyckades kamma hem ett lagsilver, heja Sverige och ridsporten!!


Efter middagen så tog jag en promenad till min älskade barndomsvän sen dagis, satt hemma hos henne och drack kaffe och åt bullar samtidigt som vi catchade upp och kollade lite på TV. Trevligt som alltid! Stannade någon timme sen gick jag hem. Älskar när det blir lite spontant och att man bor nära varandra, så mycket enklare att ses då! Har ni tänkt på att det börjar bli lite höstit ute nu? När jag gick hem ikväll så var det riktigt kyrligt och man kände daggdoften i luften, både tråkigt och mysigt. Nu ska jag titta vidare på Wallander, imorgon är det skola! Puss!


Fan vad bra dom är!

Av Elin - 1 september 2013 12:16


Det är 1 September. Det är höst. Och imorgon börjar jag plugga igen. Jag har då börjat plugga termin 4 av 7 på förskollärarprogrammet. Åren går i en rasande fart och ibland så känns det som att det går lite allt för fort, som att jag inte kommer hinna mogna och lära mig tillräckligt mycket för att gå ut och jobba som förskollärare på riktigt, framtiden är lite läskig men ändå så otroligt spännande.

För mig känns denna höst lite som en nystart. En nystart som jag verkligen behöver. Jag ser fram emot att lära känna nya personer och jag ser faktiskt fram emot att börja plugga igen. Jag vet att det kommer vara kämpigt, jag vet att jag kommer vilja hoppa av och skita i allt under vissa perioder, jag kommer att göra fel och misstag. Men jag kommer att kämpa denna termin. För jag vet vad jag vill och jag vet att jag kan. Jag är redo inför hösten 2013, imorgon kör vi!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards