lyckopillerelin

Alla inlägg den 4 september 2013

Av Elin - 4 september 2013 22:11


Idag fick jag äntligen sitta upp på hästryggen efter 2 veckor uppehåll. Det var verkligen på tiden! Som alla andra gånger denna termin så hoppade jag upp på Billy. Denna vecka med sadel. Red en runda på galoppbanan och sedan så gick vi in i paddocken och red dressyr. 


Re i början utan gummisnodd och försökte jobba mycket på böjda spår och tempoväxlingar. Fick mycket hjälp idag i traven och försökte verkligen rida så gott jag kunde. Efter ett tag med hjälp så började han bli lite mer mjuk och lyssnade bra på skänkeln. Detta var då i vänster varv, höger varv försökte jag klara mig själv i vilket gick helt okej. Efter en liten skrittpaus och med gummisnodden på för lite galopp  så började ajg få sjukt ont i magen. Det var bara att försöka skritta och jobba på i skritt och trav i stället, det slutade med att ajg skrittade runt den sista kvarten då jag började må illa och allt. Inte kul!


Hoppade av med lite blandade känslor ikväll, dels för att jag tyckte att det hade gått så bra i skogen tidigare gånger jag har ridit Billby och nu så gick det inte som jag ville. Men jag var och är fortfarande sugen på att rida Billy. Det blir säkert bättre när vi lär känna varandra lite mer och jag bara får lite mer jävlar anamma, det här blir nog bra! :)


Av Elin - 4 september 2013 13:14


Hej på er vänner. Var riktigt trött i morse när klockan ringde vid 8, men iväg kom jag! Har varit inne på SU en snabbis under förmiddagen för att jobba lite med mitt SA-lag. Trodde faktiskt att det skulle vara lite småkaos inne i stan idag med tanke på Obamas besök, men det ända som jag reflekterade över var att det var mer poliser vid centralen än vanligt, annars gick både resan till SU och resan hem galant. Arbetet med min grupp gick bra, känns som att vi kommer bli en bra liten grupp. På fredag är det skola hela dagen så då ska det bli spännande att träffa alla igen.


Just nu sitter jag i soffan och har precis ätit klart min lunch. Sitter och tittar på Obama i Sverige samtidigt som jag försöker plugga lite. Men jag har en sån himla mensvärk så kan inte fokusera när jag läser för all energi går åt till smärtan, suck! Får helt enkelt ta och vila lite och ta plugget lite steg för steg. Ska bli skönt att få komma iväg till stallet och pussa på hästarna och rida lite ikväll trots allt, det kan jag behöva. Nu ska jag vila, kram på er!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards