lyckopillerelin

Alla inlägg den 10 september 2013

Av Elin - 10 september 2013 23:03


Dagen avslutas med en film och tända ljus, mys! Med det så säger jag god natt nu.



Av Elin - 10 september 2013 18:46


Hej vänner. Suck asså, hade tänkt att titta in här när jag kom hem idag vid fem, men datorn har krånglat och jag med mitt (i detta fall) dåliga tålamod har bara stängt ner och gjort annat istället då jag blivit så arg. Åkte in till SU i eftermiddags för en föreläsning om normer och mångfald och hur våra fördomar kan omedvetet påverka vårat jobb sen som fädiga förskollärare, jätteintressant tyckte jag! Var länge sen som jag antecknade så mycket som jag gjorde idag haha! Älskar oxå att jobba med sånna här frågor, att kunna diskutera hur man kan göra i vissa situationer när religion, genus eller annat kommer emellan, spännande!

 

Efter föreläsningen på två timmar så åkte jag hemmåt, egentligen så hade jag gärna kunnat strosat omkring inne istan med vänner, men så blev det inte helt enkelt. Just nu så kom jag precis från duschen och planerar att läsa lite kurslitteratur under kvällen. Är ledig hela dagen från skolan både imorgon och på Torsdag så ska läsa då oxå, men har lite grejer inbokade så några hela dagar med läsning gäller inte just nu. Nä hörni, dags att återgå till läsningen och fotbollen. Kram på er!

 

Av Elin - 10 september 2013 11:30


Jag älskar verkligen att bo i Sverige. Vi har fyra olika årstider och alla har sin alldeles egna charm. Bra saker med hösten är:


- Alla vackra färger som löven får.

- Tända massor av ljus och lägga sig i sängen och läsa en bra bok eller titta på en bra film.

- Sitta framför en sprakande brasa och filosofera med en kopp te i handen.

- Stora mysiga halsdukar som man kan burra upp sig i när det börjar gå mot vinter.

- Att sitta på ett café i timmar med en latte och en bra tidning eller med fina vänner. 


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards