lyckopillerelin

Alla inlägg den 30 september 2013

Av Elin - 30 september 2013 20:51


En positiv sak nu när det börjar bli kallare ute är att man verkligen kan mysa till det inne. Bortsett från att man får tända massa ljus och sitta framför en sprakande brasa så kan jag äntligen  ta upp min älskade filt från källaren som har legat där under sommaren. Att ha filt i soffan är både en mysfaktor och ett behövande när man vaknar på morgonen och fryser. Fick min filt av mamma och pappa i julklapp förra året och jag har verkligen bott i den under dom kalla årstiderna, det som gör den bäst är att det är ärmar på filten som gör att man slipper ta ut armarna och frysa om dom när man ska använda dom och man känner sig mer flexibel. Myyyys!






Av Elin - 30 september 2013 17:43


Hej på er vänner. Åh jag har haft en sån himla mysig Måndag. Vaknade vid 9 imorse och precis så då ringde telefonen, timing ;). Låg kvar i sängen och lyssnade på musik och bara tig det lugnt och myste i en timme ungefär, sen så kände jag att var tvungen att gå upp.


Idag har jag suttit i soffan under filten med bullar och mjöl och kollat på Astrid Lindgren filmer och lyssnat på Carola ungefär hela dagen, såå mysigt! Emellanåt så öppnade jag min hemtenta för att läsa igenom och korrigera lite grann och nu känner jag att jag inte ska arbeta med den mer, det är så lätt att man skriver för mycket och börjar tveka ännu mera då...


Ikväll blir det bara en lugn kväll hemma i soffan. Imorgon står det storstädning på schemat. Mitt rum är under all kritik! Jag skäms nästan asså! Så imorgon ska jag bannemej ta tummen ur röven och storstäda mitt rum från golv till tak! På kvällen tror jag att det blir en tur till stallet.


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards