lyckopillerelin

Alla inlägg under november 2013

Av Elin - 4 november 2013 14:05


Heej vänner! Har tänkt att jag skulle sätta mig ner och ta en kopp te och titta in här direkt när jag kom hem, men så blev icke fallet. Kom hem vid ett efter några timmar i skolan. idag startade vi upp en ny kurs, specialpedagogik. Åh jag har längtat efter denna kurs sen jag började plugga och såg vilka kurser jag skulle läsa och nu så är jag äntligen här. Dock så är det en kort kurs så det känns som att man inte kommer att få njuta länge av ett innehåll som faktiskt intresserar en väldigt mycket. Men jag tror att det blir bra ändå. Idag pratade vi mest om kursen, vad den skulle handla om och allt sånt. Har tyvärr inte fått min kurslitteratur än så kan inte sitta och bläddra i böckerna ännu, skönt men ändå inte haha.


När jag kom hem så blev det till att ringa massa samtal, slänga iväg mejl och skriva till DUS på facebook, är riktigt peppad efter våran middag igår med aatt komma igång igen på riktigt! Nu ska jag faktiskt sätta mig i soffan med den där koppen med te och kolla på TV. Puss och kram på er så återkommer jag!

Av Elin - 3 november 2013 21:21


Hej vänner. Nu är jag hemma, nyduschad och smäller i mig lite choklad så här på kvällskvisten, mums! Ska jag vara ärlig så har det varit en ganska så intensiv dag idag, med tanke på hur jag har mått. Hann bara vara hemma någon timme innan jag drog vidare in till stan. Middagen med mina DUS-tjejer gick galant! Var så himla mysigt att träffas utanför allt DUS-arbete och bara sitta och prata om allt annat, synd bara att inte alla kunde komma, men vi får träffas fler gånger helt enkelt. Börjar verkligen tro på att vi kan få till en bra styrelse nu där vi alla jobbar på bra! Vi satte oss iallafall på Jensens och åt, min favorit. Jag åt det vanliga som jag brukar ta nämligen pork steak, men eftersom det var middagstid så var det mycket mer mat på tallriken än vad det brukar vara vid lunch när jag brukar äta på Jensens. Men lika gott var det, och en skitsnygg servitör fick  vi haha! Vi satt iallafall där i några timmar och pratade om allt möjligt och hade det trevligt. Skönt att det inte blev så jättesent också ;). Nu ska jag fortsätta äta choklad och titta på Bron, puss på er!


Av Elin - 3 november 2013 16:15


Hej vänner. Ledsen att jag inte har hört av mig tidigare, blev lite ändrade planer för mig. Hade tänkt att följa med Elin till hennes heest eftersom jag har lovat att hälsa på nu när han bor så nära, men eftersom det blev lite brist på kommunikation mellan oss så blev det istället några timmar i Vällingbystallet med Rebecka. Vi har haft lokala dressyrtävlingar hos oss under helgen, tradition för oss! Dom senaste åren så har jag faktiskt varit riktigt dålig på att ställa upp som funktionär utan har mer kommit och kollat och hejat på våra duktiga hemmaekipage. Var där i några timmar iallafall och gled runt och hälsade på hästarna, kollade på fina tävlingshästar och pratade med vänner. Mys!

Nu är jag hemma efter en blöt hemfärd i regn och ska byta om till en mer passande klädsel för att gå ut och käka med mina DUStjejer, hoppas på en mysig kväll! Blir nog inte så långvarig inne i la stada, ska upp tidigt imorgon så behöver sova haha. Ha en härlig söndagskväll nu finisar, kram!

Fina Billy! <3


Av Elin - 2 november 2013 19:13


Idag har det verkligen varit en riktig slappardag, det är såå skönt att man har en helg där man inte har något plugg hängande över sig så man kan slappa utan att ha ångest för att man inte har pluggat! Har suttit i sängen under täcket ungefär hela dagen idag. Tittade på några avsnitt på Glee, är inne i början på andra säsongen just nu, synd att det inte blir några fler än dom som redan är! Sen har jag bråkat med mina två datorer, är så sugen på att göra om headern på bloggen, men dt går inte som jag vill. Bilderna blir dåliga och programen jag använder verkar helt plötsligt ha ändrat på sig, det har aldrig varit några problem att göra headers förut, men nu fungerar typ inget som jag vill!


Sen så har jag även tagit tag i saken och klippt och klistrat alla Carolabilder som jag har sparat på sen ett år tillbaka ungefär. Det är som ett beroende det där! Så fort Carola är med i tidningen eller nått så köper jag det för att sen klippa ut och sätta in i mina pärmar, är inne på min tredje pärm nu med bara Carolabilder och artiklar. Har alltid gjort det och jag kan verkligen inte sluta. Men jag måste ändå erkänna att det är rätt så kul att spara gamla artiklar och bilder. Att minnas tillbaka och läsa gamla intervjuer igen, men framför allt att hitta saker man själv har gjort, lite nostalgi faktiskt. Hittade till exempel i min låda under sängen ett häfte som jag gjort själv i åttan, hade skrivit massa fakta om Carola, vad jag tyckte om henne och allt sånt. Haha herregud säger jag bara! 




Av Elin - 2 november 2013 14:15



Allt är slut! Hur ska jag nu klara mig? Det måste ha varit 6 månader som jag köpte en Marabou black chokladkaka senaste gången och helt plötsligt så tog dom slut, dags att fylla på förrådet tror jag....tur att jag snart fyller år ;).

Av Elin - 2 november 2013 11:30


Hade en jättemysig fredagskväll igår hemma hos familjen Fredriksson. Blev lite senare hem än vad jag hade tänkt, det känns som att det alltid blir senare än vad jag tänker mig när jag är hos dom, men det är ju för att jag har så trevligt hihi. Blev så bortskämd igår så jag blev både upphämtad och fick skjuts hem, lyxigt värre! Blev upphämtad vid typ halv 3 och fick äntligen krama om min fina Sara!!


Vi åkte hem till dom och tog det lugnt, pratade, sjöng. Åt middag och sen hade vi fredagsmys och kollade på film och åt massa onyttigheter, mys! Jag fick mina naglar fixade oxå av Sofi, tack för det, nu slipper jag måla dom själv hehe. När vi hade tittat klart på filmen så blev det idol på TV, när Sandra gick vidare så skrek både jag, Sofi och Anna av lycka! HOPPAS att hon håller sig kvar till semin åtminstonde, då Sofi och jag ska dit hihi! Vid typ 22 så blev det en andra middag då vi beställde hem pizza och åt och hade kul. Sen avslutades kvällen med lovsång innan jag blev hemkörd. Hade verkligen en jättemysig kväll och det var så kul att äntligen få träffa Sara!


Eftersom att Sara och jag inte träffas så jättemycket så är det alltid extra mysigt när vi äntligen ses. Jag måste säga att jag har några få nära vänner som nästan känner mig utan och innan. Sara är en av dom. Hon ser på mig när jag mår dåligt, när jag mår bra, hon lyssnar och stöttar och får mig alltid att skratta och känna mig älskad. Jag vet ärligt talat inte hur jag skulle klara mig utan henne. När det har gått långa perioder som man inte har setts på länge så kan man ibland glömma bort den där speciella vänskapen, inte för att man inte tror att man är vänner längre, utan för att livet bara rullar på och det händer så mycket i bådas liv. Man vet vart man har varandra och man vet att man älskar varandra, men man hörs inte av på samma sätt. Men varje gång Sara och jag ses så blir jag påmind om vilken otroligt fin människa hon är och vilken fin vänskap vi har, en vänskap som är svårt att få tag i men som jag har haft turen att hitta. Jag är så otroligt tacksam över att Gud har fört oss samman och jag vet att vi kommer att vara vänner livet ut. Längtar redan till nästa gång vi ses! <3




Av Elin - 1 november 2013 12:57


Vilken seg dag jag har haft idag. Hade planerat att göra lite olika saker men har nästan inte gjort något av dom haha. Sov som en stock exakt hela natten inatt, eller jag drömde i och för sig en sjuk dröm om att jag hade fått ett nytt jobb på en förskola och var provanställd, alla älskade mig och personalen tyckte att jag var sååå duktig på mitt jobb, snacka egoboost haha.


Under hela förmiddagen satt jag i princip i soffan och kollade på gamla Våra bästa år avsnitt samtidigt som jag typ halvsov. Just nu håller jag på att trycka i mig en chokladkaka och en mandarin, vilken nyttig lunch va? ;) Vid halv 3 åker jag mot norrviken för en myskväll med min....ja, man kan nästan säga andra familj. Får iallafall äntligen träffa Sara igen, längtar!


Nä hörni, nu har jag inte så mycket mer att komma med, ska börja fundera ut vad jag ska ha på mig ikväll och så ska jag sminka mig, ser ut som ett spöke idag!


Av Elin - 1 november 2013 10:30


Redan November. Jesus vad tiden går fort! Jag tycker att November är en vintermånad, förra året så kom faktiskt den första snön redan den 25 Oktober såg jag när jag kikade tillbaka i min blogg för ett år sedan. Än så har inte den första snön kommit hit, iallafall inte till Spånga när jag har tittat ut. Jag hoppas vi får vänta länge på snön i år.


November nu iallafall. Fyra dagar kvar tills jag blir 22. Ärligt talat så har jag nog lite åldersnoja. Jag vet att jag inte ska ha det men jag blir lite stressad av att fylla år har jag märkt sen jag fyllde 20. Jag blir stressad över att tiden går för fort. Jag blir stressad över att jag kanske inte har hunnit med det jag ville hinna med innan 22. Jag blir osäker i mina val, om jag tar på mig en sak hinner jag kanske inte ta på mig en annan sak som jag vill göra, kanske får jag inte ens chansen att göra den andra saken igen om jag säger nej. Jag antar att jag har blivit så här för att jag blev sjuk. Lite undermedvetet så kanske den där dödsångesten finns kvar längst in i hjärnan hela tiden som en liten djävul som dyker upp när man minst behöver den. 


Samtidigt som jag är stressad över att bli ett år äldre, trots att 22 år fortfarande inte är mycket, så blir jag glad över att tiden går. Det betyder ju ändå att jag lever. Att jag kommer framåt i livet och att jag faktiskt är tillräckligt stor för att kunna skapa mig ett helt eget liv. Att jag fortfarande har chansen att få påverka och se hur världen blir till. Det är jag tacksam över. Att jag lever, här och nu.


Vet inte riktigt vad detta blev för något inlägg egentligen, det var inte meningen att jag skulle börja skriva om min födelsedag och åldersnoja. Vi säger väl välkommen November, kör så det ryker!


En nybliven 20 åring.

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards