lyckopillerelin

Alla inlägg under november 2013

Av Elin - 16 november 2013 12:34


Hej på er vänner. Hade ni en bra fredagskväll igår? Jag hade det helt underbart! Nu har jag kommit upp ur sängen för några timme sedan, såå skönt att man har en helt ledig Lördag från morgon till kväll så man kan ligga kvar i sängen och mysa och lyssna på musik. Nu har jag då iallafall precis käkat lunch, blev pannkakor idag, mums! 


Gårkvällen då? Den var fantastisk! Lisa och jag möttes upp vid Spånga och åkte in till medis för att käka middag. Vi gick mot skånegatan men stoppet bev tillslut på den mysiga resturangen Santino på Södermannagatan. Det var väldigt tomt, lugn och skönt när vi kom vid typ 7, sen lite senare på kvällen när fotbollen kom igång så blev det väl lite mera livat, men ändå helt ok.

 



Jag tog en grillad fläskfilé med potatis och guacamole och ett glas rött, jättegott var det men jag hade kanske velat ha lite mera smak på köttet. Vi satt där och pratade lite om allt möjligt och njöt av båda mat och vin, fredagsmys på hög nivå ;). När vi hade ätit och druckit upp alt och betalat så drog vi vidare till Morfar Ginko på Swedenborgsgatan för att fortsätta fredagskvällen med lite bubbel. Var galet mycket folk där eftersom att fotbollen var i full gång, men vi tog varsitt glas och hängde i baren ett tag för att vänta på bord. Efter någon timme så fick vi äntligen ett bord så vi passade på att ta ett glas till och sätta oss och snacka lite mer, mys! Strax innan midnatt ungefär så kände vi att det började bli lite sent så då åkte vi hem, nöjda och glada över hur bra kvällen blev!


 

 



Av Elin - 15 november 2013 16:55


Hej på er igen. Började skriva här för en timme sen men tyckte att jag inte hade något vettigt att skriva haha. Nu har ajg iallafall loggat in igen för en liten update. Såg att det blev lite knas med tekniken från förra inlägget, det dök visst upp tre gånger haha, men nu är det fixat! Kom hem från Rebecka vid kanske halv fyra i eftermiddags, egentligen så hade jag ju tänkt att åka hem dirket efter föreläsningen, men en liten spontanfika hemma hos Rebecka kunde man ju bara inte tacka nej till! Vi typ åt bullar, drack saft och pratade lite, skönt att man inte alltid behöver göra något speciellt varje gång man ses. 


Ikväll är det ju födelsedagsmiddag med Lisa, vi har bestämt att dra in till Söder för att se vad vi hittar för något spännande där att äta. Tror inte att jag blir så extremt sen hem ikväll, men man vet ju aldrig vad som händer under kvällen ;). Nu har jag iallafall helg, skönt! Imorgon ska jag vara hemma heeeeeela dagen, sova mycket och vila, vila, vila så jag blir bättre! Nä hörni, gå och välja ut kläder till kvällen och bättra på sminket lite kanske, ha en bra kväll!


Wiho!!

Av Elin - 15 november 2013 12:26


Hej på er vänner! Allt bra med er? Med mig så går det upp och ner hela tiden. Just ni när jag har satt mig på tåget så känner jag mig helt slut, men imorse när jag vaknade tyckte jag att jag att jag mådde bra. Har iallafall varit i skolan i ett par timmar nu, hade bara en föreläsning nu på morgonen som jag kände att jag behövde gå på, dock så vet jag inte precis om jag lärde mig något.

Nu är jag iallafall på väg hem, eller på väg hem till Rebecka på en fika. Sitter på tunnelbanan och lyssnar på lovsånger och filosoferar :). Återkommer när jag kommer hem från Rebecka, då ska jag vila upp mig så jag orkar med en födelsedagsmiddag med Lisa ikväll, har firat min födelsedag i flera veckor nu känns det som haha! Ha en fortsatt bra fredag kompisar, kram!

Av Elin - 14 november 2013 21:41


När allt känns tungt så tänker jag på vad hon sa. Jag blundar och säger högt till mig själv exakt dom orden hon sa till mig den kvällen. Jag säger det för mig själv så många gånger som jag behöver tills jag verkligen tror på det. Ibland så gråter jag samtidigt för att allt ska få komma ut och ibland så säger jag det bara mer och mer bestämt tills jag nästan blir förbannad. Efter det så läser en tumvers i bibeln och blåser ut mina tända ljus fylld med ny energi.


Tack underbara fina människa för allt du gör för mig och alla andra! 

 

Av Elin - 14 november 2013 19:06


Ojojoj. Vilken dag det har varit idag. Samtidigt som tiden har gått fort så känns det som att det har varit en jättelång dag haha. När jag kom hem efter turen till stallet så kastade jag mig i soffan, tog en ipren och försökte sova lite, gick väl så där haha, men jag vilade lite iallafall. Efter någon timme så började jag bli lite piggare, ont i halsen och huvudet hade jag fortfarande men feberkänslan hade blivit bättre. 


På eftermiddagen så pratade jag lite med kansliet angående DUS och planerade mötet lite grann på Onsdag. Vid 14 så kände jag mig ändå relativt pigg att ta mig in till söder för att möta upp gänget från universitetet för en lite Torsdagsbio. Vi åt lite på Burger king innan och vid 16 så började bion. "Mig äger ingen" blev det med Mikael Persbrandt. En riktigt bra film men ändå väldigt hemsk. Nu är ajg då hemma och ska bara ta det lugnt resten av kvällen. Nu när jag satte mig i soffan så känner jag att jag fortfarande inte mår helt hundra. Har ont i halsen och huvudet och känner mig allmänt seg i huvudet. När hörni, nu ska jag gå och tvätta händerna eftersom jag fortfarande luktar betfor efter morgonen i stallet haha och sen ska jag inta soffläge för hela kvällen, kram!



Haha, Andrea höll på att bli lite uppäten ;).

Av Elin - 14 november 2013 11:38


Åh, fy tusan asså! Vaknade imorse och mådde inge bra alls. Tänkte att det nog berodde på trötthet och ridlektionen igår så jag gick upp, klädde på mig och åkte iväg till Säby. Väl där så mådde jag ännu sämre och det var jobbigt för både kropp och knopp att bara stå och mocka en box. Gjorde iallafall allt ajg skulle göra med mat och sånt, sen så gosade jag lite med Palette och åkte hem. Tydligen så hade hon gått rätt så hårt dom två senaste dagarna så det var inte hela världenatt det bara blev lite gos. Det ända problemet är mitt samvete nu haha, jag har ju ändå fått chansen av Mimmi att ta hand om och rida Palette när hon eller familjen känner att dom inte orkar och ändå så red jag inte idag. Dels så tycker jag att det är tråkigt att Pelette bara står idag, trots att hon är i hagen så blir det så tråkigt för henne och sen så känner jag att jag typ bara krånglar till allt eftersom jag är där för att rida för att Mimmi inte har tid/ork och så kommer ajg och säger att ajg inte orkar heller, haha jobbigt läge! Hoppas att jag blir bättre snart så jag verkligen kan hjälpa Mimmi på riktigt nästa gång!



Nu har jag iallafall bytt om till myskläder och ska se om det finns något att stoppa i magen. Väntar på ett samtal oxå så vi får se när telefonen ringer, sen ska jag bara vila, vila och vila tills 14:00 då jag måste gå igen. Förhoppningsvis så har ajg hunnit sova lite och så mår ajg bättre då. Kram på er!


Av Elin - 13 november 2013 21:59



Hej vänner, nu har jag hoppat ut ur duschen och sitter i soffan och tar igen mig lite efter kvällens ridlektion. Tror att jag är inne i en liten svacka nu, det har verkligen inte gått bra alls dom senaste veckorna på Billy. Men det kan ju inte gå bra jämt så det är ju logiskt att det går dåligt nu haha.


Kommer knappt ihåg vad vi gjorde idag haha så det blir en kort uppdatering. Red lite självständigt i skritt utan stigbyglar i början, redan där tyckte jag att både han och jag var lite loja i huvudet haha, det ända som kändes riktigt bra var halterna, där lyssnade han bra. Efter det så travadde vi lite och det kändes inte alls bra, huvudet forupp hela tiden och jag klarade knappt av att hålla i tygeln för att jag hade så ont i min hand. Ungefär stret och upp med huvudet och även en ryttare som inte kude styra pågick ungefär resten av lektionen. Galopperade lite i båda varven och han lyssnade bra och fattade, sen var det mitt fel att det blev en liten konstig takt i det hela.


Efter en liten paus så red vi lite skänkelvikningar, när vi flyttar undan vänster skänkel så fick jag till några riktigt fina, i höger var det desto svårare. Sen travade vi lite på volterna och minskade och ökade volterna. Där klarade ajg inte av att rida så mycket mer, hade allt för ont i handen. Trots att Åsa sa att det såg ritkigt bra ut emellanåt när jag väl red så vet jag inte om jag ska tro på henne....kändes inte bra idag verkligen! Aja, blir en paus nästa vecka då jag har DUS-möte, men om två veckor är det nya tag igen!

Av Elin - 13 november 2013 17:37


Hej mina fina läsare. Är allt bra med er? Ska jag vara riktigt ärlig så är det inte på topp för mig just nu faktiskt, varken psykiskt eller fysiskt. Men efter en ridlektion och sen en god natts sömn så tror jag nog att jag känner mig bättre imorgon, jag har mina knep i värsta fall :).


Timmarna på SU gick snabbt och smärtfritt, egentligen så tycker jag inte att vi gjorde något speciellt. Mer än att vår lärare pratade lite om allt möjligt, nej nu ljög jag. Hon pratade bara om barn som har svårt med språket faktiskt, kändes lite som att man helt plötsligt läste språkkursen som egentligen är nästa termin haha. Den sista timmen typ så satt vi och skrev på våra intervjufrågor till Måndag oxå, efter mycket om och men så blev det tillslut bara jag och en klasskompis till som ska hälsa på min VFU-förskola på måndag. Jaja, finns inte så mycket att göra åt saken nu, utan jag får ta tillvara på dagen på förskolan så gott det går, jag är iallafall glad över att jag får spendera typ en hel dag där bland alla fantastiska människor! Mår bättre bara av att tänka på det haha.


Om en timme drar jag till stallet iallafall, blir dressyr denna vecka-tur är väl det! Återkommer senare när jag kommer hem, kramis! Tyvärr så har jg ingen bild att bjuda på idag...

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards