lyckopillerelin

Alla inlägg under december 2013

Av Elin - 27 december 2013 16:38


Idag har jag typ inte gjort någonting. Allt bra på TV är slut nu efter julen och det är nästan tillbaka till vardagen nu innan det nya året börjar. Jag har svarat på lite mejl idag som jag har valt att vänta med att svara på under julen, har också pluggat litegrann och det är väl det mest nyttiga jag har gjort idag haha. Mamma och jag var iväg en snabbis nu i eftermiddags till Vällingby där jag letade efter lite saker, blev några hundralappar fattigare. Annars så har det inte hänt så mycket mer idag faktiskt, bjuder på en bild från Vällingbyshoppingen för att fylla ut inlägget lite mer.


Sjal-Glitter/Pyamasbyxor-Cubus





Av Elin - 27 december 2013 13:45


Som jag har skrivit förrut här på bloggen så har jag verkligen haft ett riktigt Carolaår. Jag sett henne live på konserter eller träffat henne på singeringar minst två gånger om året sen 2004. Förutom ett år, 2012. Förra året så tog cancern över min kropp och mitt liv så jag hade inte orken att försöka leta efter konsertbiljetter eller eller anstränga mig för att få se eller träffa henne. Men detta år. När Carola har firat 30 år som artist så har jag verkligen både haft flyt men också ansträngt mig. Detta år har jag sett Carola 6 gånger. Mer än vad jag någonsin har gjort på ett år. Jag har skrattat, gråtit, skakat, hoppat, frusigt, sjungit och bett till Gud. Det har verkligen varit många känslor i samband med mina upplevelser detta år och allt har varit så himla värt det!


Första gången detta år efter ungefär 1,5 års uppehåll så fick jag äntligen se Carola live igen. Det var den 8 Mars då det var dags för Melodifestivalsfinalens genrep. Jag och Melissa gick tillsammans och vi hade sjukt bra parkettplatser precis där alla kändisarna gick in på scenen. Det starkaste minnet från den kvällen var när hela friends arena sjöng till Främling, jag stod och njöt med gåshud och tårar i ögnonen, det var så mäktigt! Jag minns även att jag gjorde high five med henne när hon gick förbi mig och jag minns att jag verkligen inte ville släppa taget om henne. Det kändes helt sjukt underbart att jag äntligen fick se henne live igen, som att livet efter cancern hade börjat på riktigt efter den kvällen. Att jag var med i matchen igen!




Den andra gången detta år var självklart premiärprogrammet av Allsång på skansen den 25 Juni. Carola var en av gästerna där och jag var på skansen men Elin redan vid 10 för att få bra platser. Jag var salig hela dagen och varje gång Carola dök upp på scenen så hoppade hjärtat till som ett litet glädjeskutt. Det starkaste minnet från den dagen var att hon sjöng så länge jag lever. Det är en av dom bästa låtarna jag vet och under min behandlingstid så lyssnade jag mycket på den låten för att känna mig starkare. Behöver jag nämna att ajg stod där och grät? Nej, tänkte väl det. Ännu mera tårar bev det när hon blev hyllad för sina 30 år som artist, jag var så stolt över henne! Det jag fortfarande grämer mig över var att jag inte stannade kvar och fick en bild och autograf efteråt, men det kommer ju fler tillfällen!



Den tredje gången det var dags för att se Carola igen var den 28 September, då var det i Berwalldhallen och en av dom få jubileumskonserterna som hon skulle ha detta år. Jag satt på första raden och mådde så bra som jag bara kunde. Starkaste minnet var faktiskt att jag gick därifrån med tårar i ögonen av besvikelse då jag varken hade fått någon bild eller autograf med henne som man alltid brukar få. Självklart så var det inte bara besvikelse över kvällen utan många andra känslor, som vanligt så grät jag när hon avslutade med Så länge jag lever och så var det otroligt mäktigt att höra Evighet med Radions symfoniorkester!



Den fjärde gången så var det bara tur och med hjälp av mamma så fick jag världens finaste överraskning. Det var den 12 Oktober och inspelning utav Körslaget. Bara veckan innan så avslöjade TV4 att det skulle vara Carolatema i körslaget och att hon skulle komma och gästa Körslaget veckan efter. Mamma lyckades få tag i tv biljetter till inspelningen! Jag drog med mig Sofi och vi hade en magisk kväll! Det starkaste minnet från den kvällen var självklart att jag fick träffa Carola backstage efteråt och prata och ta kort med henne. Fortfarande så tänker jag på det hon sa till mig och jag får så himla mycket kraft av det, jag var så oerhört tacksam över allt på vägen tillbaka till jobbet den kvällen!



Den femte gången så var det faktiskt lite med Carolas hjälp som jag fick träffa henne igen. Innan jag och Sofi sa hej då till Carola på körslaget så nämnde hon att om några dagar skulle hon vara med i Hellenius hörna, jag och mamma hjälptes åt och vi lyckades få två platser till inspelningen som var bara några dagar senare den 17 Oktober. Denna gång tog jag med mig Emelie. Starkaste minnet från den kvällen var att hon vinkade till mig när hon såg mig i publiken. Sen självklart att intervjun som höll på i över en timme var en grymt ärlig och äkta intervju, tänk om hon kunde framställas som den underbara person hon är! 



Den sjätte och sista gången för detta år som fick avsluta mitt magiska Carolaår var julkonserten den 20 December. Den konserten gick dom ut med ganska sent och jag lyckades skaffa två biljetter med mammas hjälp då allt krånglade när biljetterna skulle släppas. Jag och Emelie var jätteglada att hon äntligen hade en julkonsert efter tre års uppehåll, nu blev det jul på riktigt! Starkaste minnet från den kvällen var när hela kyrkan sjöng gospel och när Carola avslutade allt med att sjunga Välsignelsen. Då hade jag tårar i ögonen och gåshud igen, och den tacksamheten jag kände just där och då var så otroligt stark. Jag stod och tackade Gud för allt om och om igen tyst för mig själv när jag inte klarade av att sjunga med för jag var så berörd.



Jag kommer vara evigt tacksam över vad jag har fått vara med om detta år. Tänk att jag har fått sett min stora förebild och inspiration i livet på riktigt hela sex gånger. Det är helt sjukt! Jag är fortfarande inne i min "Carolabubbla" och jag tänker ofta på vad hon har sagt till mig och många andra under året, vad fina minnen jag har och framför allt hur tacksam och stolt jag är över att jag, Sverige och världen har en sån fin människa som Carola på jorden. Jag ska verkligen kämpa för att Carola ska få den respekten hon förtjänar, jag vet ingen annan människa som är så kärleksfull och ödmjuk som hon. Tack Carola för att du är du och för att du alltid lyser upp mitt liv! ♥ 

 





Av Elin - 26 december 2013 21:17

Av Elin - 26 december 2013 16:11


Hej på er vänner. Hade ingen tanke på att logga in här i förmiddags och sen så har jag varit ute och kollat mellandagsreorna i några timmar därför är det rätt så tomt här idag. Ber om ursäkt för det! Just nu sitter jag i myskläder och med mina nya fårskinnstofflor som jag köpte idag och bara tar det lungt. Är ganska slut i fötterna om man säger så. 


Mamma, jag och lillebror åkte iväg till kista för att byta lite julklappar och kolla in mellandagsrean, tycker inte om Kista och det gjorde ju inte saken bättre idag haha. Var galet mycket folk och i vissa affärer så var det vakter och flera meters kö för att få gå in och handla. Sjukt! När vi var klara där så åkte vi vidare till Bromma blocks, där var det väl en aning lugnare. Jag kom iallafall hem med lite olika saker, eller mest tröjor haha. Har lite småångest över att jag har handlat för så mycket pengar, samtidigt som jag vet att det inte är så mycket jag har gjort av med med tanke på att jag fick ganska mycket pengar i julklapp. Är iallafall nöjd med mina kap trots allt. Nu ska jag fortsätta med mitt shoppande, men via nätet som är mycket skönare än att behöva trängas i butiker och stå i kö.


Fårskinnstofflor-Coop/Skärp-H&M/Tröja med stjärnor-Bikbok/Ljusblå tröja-H&M/Röd topp-MQ/Tjocktröja-Monki/Munktröja-Vero moda

Av Elin - 25 december 2013 16:05



Kollade på förra årets julklappsbild och inser att jag fick sjukt mycket julklappar i år! Ibland blir man allt bortskämd.


♥ 4 tallrikar (eller tavlor om man vill ha det som det)

♥ 6 djupa skålar
♥ 8 minigrytor
♥ Salt och pepparkvarn
♥ Goodibag med julsaker: bland annat med ljuslyktor, glöggmuggar, bordstabletter, tavla mm.
♥ Easy food dicer, för att jag ska få det lättare att skära eller riva grönsaker med en hand mm
♥ Adventsljusstake
♥ God jul bokstäver i rött
♥ Godis
♥ Bra-att-ha-goodibag: tvål, ansiktskräm, enhandstejp, äggfördelalare, damtrasor (sjukt bra är dom!!) och liknande saker
♥ Pyjamasbyxor
♥ Datormus
♥ Biljetter till Cabaret i Uppsala (Sarah Dawn Finer spelar huvudrollen!!)

♥ Pengar

Av Elin - 25 december 2013 11:34


Julafton 2013 är nu över. Jag hoppas verkligen att ni alla hade en jättefin dag igår! Har lite dåligt samvete över att jag bara tänkte på mig och mina närmaste under hela dagen, men dagen gick verkligen i ett. Man går alltid och lägger sig på julaftonskvällen med lite blandade känslor, iallafall jag. Man är både lättad men lite ledsen över att dagen gick så fort. Jag har haft julfeeling i drygt en månad detta år och sen på bara en dag så är julen slut. Men på ett sätt så tycker jag verkligen att dagarna efter julafton är bland dom bästa. Ni vet när många är lediga, man går en promenad och stöter ihop med grannar eller vänner från området där man bor och önskar god fortsättning, all stress och alla krav bland folk att man ska ha en toppenjulafton utan skrik och bråk är som bortblåst, barnen leker med sina julklappar hela dagen och den ända ångesten man har är att man kanske åt lite för mycket julmat under gårdagen. Jag vet att alla inte har den turen att få uppleva julen på ett bra sätt, men mina böner och mina tankar går verkligen till dom som har det svårt under denna tid. Jag är så tacksam över att jag har haft en sån bra barndom som jag har haft och att jag fortfarande lever!


Jag hoppas att ni alla mår bra idag trots att ni fortfarande kanske är mätta efter gårdagen. Det är iallafall jag. kvällen hos mormor och morfar var mysig som vanligt och jag fick många fina julklappar. Firandet fortsatte även hemma sen senare på kvällen men bara mellan oss i familjen, fick mycket fint av dom oxå! Bild kommer förhoppningsvis under dagen. Vid ca 0030 så kände jag att det var på tiden att gå och sova för då var jag riktigt trött! Idag ska jag bara ta det lugnt, ta hand om alla julklappar och umgås med familjen. Ha en bra juldag så återkommer jag, puss!


Av Elin - 24 december 2013 14:04


Hej på er ni som inte har så fullt upp så här på självaste julafton. Har ni haft en fin dag ön så länge? Min har varit väldigt mysig. Sov ganska dåligt inatt bara är lite trött känner jag, menmen sånt är livet. Jag gick iallafall upp vis 10 i förmiddags och som vanligt så öppnade jag mina julklappar som kommer utanför släkten, detta år blev det ett paket från min gudfar, blir så bortskämd av honom varje år! Vid 11 åkte vi till farfar för att äta jullunch, blev mysigt som alltid med paketöppning och rim.

Nu sitter vi i bilen och lyssnar på Carola som sjunger, mys!! Vi är på väg till Vaxholm till mormor och morfar för att fortsätta att fira jul med dom. Blir Kalle klockan tre såklart och sen lite julmiddag och annat gott, sen blir det paketöppning igen. Tror inte vi blir så himla sena från Vaxholm eftersom vi ska ha paketöppning bara vi i familjen när vi kommer hem också. Blir som tre julaftonar idag haha. Nu ska jag njuta av tiden med familjen i bilen och inte titta ner i telefonen mer, blir så åksjuk annars haha. Ha en fortsatt mysig dag, kärlek!

Av Elin - 24 december 2013 10:00


Ni som har följt min blogg i några år kanske vet att jag har en liten tradition här. Varje julafton så lägger jag upp ett youtube-klipp när Carola läser julevangeliet. Tycker att det är otroligt vackert och fint gjort av henne. Ni som vill titta eller lyssna gör det, ni andra scrollar ner eller stänger ner. Men innan jag överlåter ordet till Carola så vill jag bara önska er en riktig god jul! Ta hand om varandra, älska varandra, gör något fint för någon annan och njut av det fina liv ni har fått, DU är värdefull! 


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards