lyckopillerelin

Alla inlägg den 3 januari 2014

Av Elin - 3 januari 2014 19:50


Nu ska jag förklara för er hur det gick med allt strul angående mellofinalen som jag bokade biljetter till för en vecka sedan ungefär. Det började ju med att jag lovade mig själv att jag skulle sitta i publiken på den riktiga livesändningen detta år eftersom jag bara var på genrepet förra året. Jag ville verkligen gå och några dagar efter jul så bestämde jag mig för att boka två biljetter och se vem jag får med mig. Inte superbra platser, men jag tror att man ser väldigt bra trots att platserna är ganska långt bak. Själva grejen att få uppleva allt live är ju otroligt kul bara det lixom. Sen precis när jag hade tryckt på godkänd och betalat och allt så kollar jag på datumet. Den 8 Mars 2014, samma dag som mamma och jag skulle befinna oss på Uppsala Stadsteater för att se Sarah Dawn Finer i musikalen Cabaret. Fan! Var så arg på mig själv som hade bokat biljetter som inte gick att lämna tillbaka och jag ville ju gå på båda lixom.


Idag så hade jag tid och ringde upp Stadsteatern för att höra om det gick att byta datum för Cabaret, eller om det gick att lösa på något annat sätt. Det var inga problem att byta ut till ett annat datum och nästa vecka så ska jag ringa upp direkt när dom öppnar och fixa allt. Detta slutar ju då med att den 8 Mars så sitter jag och någon som jag får med mig i Friends arena för att se mellofinalen live, galet vad jag längtar! Taggar redan med att lyssna på min mellolista på spotify haha! 


Av Elin - 3 januari 2014 15:26


Hej på er. Fy tusan vad grått och trist det är ute idag! Saknar faktiskt vintern lite, trots att jag längtar till sommaren haha. Idag blev det ytterligare några timmar inne i stan på ett cafe med en fin vän, har kommit fram till att jag äter ute alldeles för mycket egentligen, men det är så himla mysigt så jag kan inte låta bli! Erika och jag möttes på tåget i Spånga så åkte vi vidare tillsammans. Det blev en lunch på John Chris Coffee, jag åt en jättegod varm smörgås med pesto och mozzarella på. Jag var så sjukt hungrig så när jag väl fick mat så tryckte jag i mig ena halvan och självklart så blev jag proppmätt redan då, men jag kunde inte sluta äta så åt upp nästan hela ändå hihi, den var ju så god! Vi satt där iallafall i någon timme och pratade, sedan drog vi vidare och kollade lite i olika affärer innan vi åkte hemåt. Vi får se när vi ses nästa gång, kan dröja ett tag nu.


När jag kom hem så var det bara att sätta sig ned och ringa Uppsala stadsteater eftersom jag inte kunde gå på Cabaret det datumet som mamma bokade biljetterna. Nu kommer iallafall allt lösa sig, är väldigt lättad att det gick att lösa. Nu ska jag bara komma ihåg att antingen åka dit eller att ringa så jag kan byta dag, kanske får vi bättre platser och sitter på första parkett till och med om vi har tur hihi. Har även pratat lite med valberedningen för DUS nyss, vilket kaos det är! Jag började känna mig en aning stressad några dagar innan nyår då jag kollade i almanackan och insåg att tiden går fort och att jag inte har så mycket tid på mig att styra upp vissa saker. Jaja, får ta tag i det på måndag för nu ska jag bara ta det lugnt resten av dagen! Har en sjuk jäkla huvudvärk oxå för den delen. Kram på er vänner och ha en bra fredag!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards