lyckopillerelin

Alla inlägg den 8 januari 2014

Av Elin - 8 januari 2014 21:58


Första ridlektionen på detta år. Var riktigt skönt att vara tillbaka i stallet, har inte varit där någontnig under jullovet trots att jag egentligen kanske hade behövt det. Men nu är det back on track igen och jag hoppas att det blir en bra ridtermin. Fick min fina Billy som vanligt och idag är jag ändå hyfsad nöjd med lektionen, trots att han var väldigt pigg i början och att vi var hela 13 styckna vilket jag tycker är alldeles för många!


eftersom vi var så många så blev det naturligt att börja med lite halter då och då. Efter det så red vi skänkelvikningar undan vänster skänkel på långsidorna, vissa blev klockrena medans andra blev lite vingliga då jag inte klarade av att hålla emot så mycket! Vi jobbade även en liten stund med skritt-trav-skritt och lite trav-halt-trav, bra övningar för att dom ska bli mer lyhörda vilket hjälpte mycket för mig just idag. 


Efter en liten skrittpaus så jobbade vi på volterna med att minska volten ittrav och sedan flytta ut dom för att sedan komma i galopp. Jag har fortfarande lite problem i vänstervarvet då jag känner att jag inte kan hålla emot och jag sitter snett. Men fick till några bra galoppfattnigar trots att vi inte galopperade så länge. I höger var det lättare då jag har hela vänstersidan att hålla emot med så han blir rund och får en bättre form, dock så har jg ibland svårare att hålla honom på voltspåret i galoppen, men det får vi träna på helt enkelt!


I slutet travade vi av dom lite självständigt och jag jobbade mest med att rida som i en åtta för att få Billy mer loss i sidorna och även lite mer lugn efter galoppen så han tillsist sänkte sig och travade på riktigt riktigt fint! Oavsett hur jobbigt det var att rida för mig så var det så värt det. Fina fina Billy <3!


Av Elin - 8 januari 2014 16:31


Hej på er vänner. Vilken jobbig onsdag jag har haft idag alltså. Sov väldigt dåligt mellan 6-9 då jag kunde vakna av allt och hade svårt att somna om varje gång. Men vid 0930 så gick jag upp och satte igång med att ringa sjukhuset och slänga iväg några mejl. Fick ändrad tid till imorgon på sjukhuset, woho! För en gång skull så var dom samarbetsvilliga, nu är det bara att hoppas att dom fortsätter att vara det under morgondagen.


Innan lunch så planerade jag att åka ner till Spånga station och medans jag skulle vänta på nästa buss så skulle jag passa på att gå till posten och köpa lunch för att äta på vägen till skolan i bussen. Men där så försvann allt mitt flyt, bussen kom för tidigt så jag missar den och måste springa ner till stationen för att hinna med nästa buss, vilket slutade med att jag inte hann lämna paketet och inte köpa lunch, så allt jag har ätit idag är en banan. 


Första lektionen efter jullovet på SU idag som sagt, en tråkig lektion och jag vet inte riktigt om jag blev klokare. Men det är bara att stå ut, det positiva var att det bara var en tvåtimmarslektion. På vägen hem så blev jag ännu mera irriterad på SL då den var 10 minuter försenad från Danderyd, chauffören var så stressad så han glömde stanna på hållplatserna han skulle stanna på och så körde han fel två gånger, TVÅ!? HUR är det möjligt!? 


Nu är jag iallafall hemma men med magknip för jag är så hungrig. Ska äta middag snart och senare ikväll så är det ridning igen, ska bli skönt att röra lite på sig nu efter ledigheten. Vi får se om jag kan rida med min hand oxå, nä nu måste jag kolla läget med maten, kram!

Av Elin - 8 januari 2014 12:30


Åh, kollade på Allsång på skansen-sommaren 2013 igårkväll och saknar verkligen sommaren på skansen. Att vara där i 14 timmar och sen ha otroligt ont i kroppen dagen efter var sååå värt det! Allsång på skansen är rena rama lyckopillret och man inser inte hur  otroligt kul och värt det är att vara där i 14 timmar och få se allt live förs man har varit där på riktigt! Taggar redan till sommaren 2014!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards