lyckopillerelin

Alla inlägg den 10 januari 2014

Av Elin - 10 januari 2014 18:52


Har ju glömt bort att berätta kom jag ju på. I veckan så bokade mamma och jag tågbiljetter ner till Göteborg för att hälsa på min gudmor med familj. Det var typ 4 år sedan som jag var där nere och då var jag där med några tjejkompisar och levde loppan i drygt en vecka under sommaren. Men denna gång så åker jag ner med mamma=gratis tågbiljett hehehe. Den 28 februari åker vi och så är vi där över den helgen. Samma helg så är det även Göteborgs horse show och vi har velat lite fram och tillbaka om vi ska gå eller inte, men nu så är det bokat för mig och Sophie iallafall. Det kommer säkert bli galet kul och det känns som att när man ändå är där nere under den helgen så måste man ju gå på något iallafall. Så jag ser fram emot denna helg som säkert kommer att bli en riktig hästhelg med fina människor!


Frillesås, sommaren 2010.

Av Elin - 10 januari 2014 13:48


Hej på er mina vänner. Galet vad trött jag är idag, längtar tills jag får gå och sova ikväll haha. Trots att jag gick och la mig tidigare än på väldgit väldigt länge igår så var jag sjukt trött när klockan ringde vid 7 imorse, sen att det var kolsvart och snöblandat regn ute när man gick upp var ju inte särskilt uppmuntarnde heller. 


Näst sista seminariumet i förmiddags för denna kurs var det alltså. Idag är det exakt en vecka kvar till tentan ska vara inlämnad, men ska försöka sitta hela nästa vecka och skriva och sen är det bara att be till Gud att man blir godkänd så man kan gå vidare till vårterminen utan någonting hängande över sig. Lektionen idag var iallafall en sort för sig, vet inte riktigt om jag blev klokare eller tvärtom. Har lite svårt att förstå innehållet i kursen jämfört med vad kursen heter. Men det kanske klarnar när man börjar skriva tentan nästa vecka. Efter tre timmar så var nog hela klassen ganska trötta så vid 12 fick vi äntligen sluta och det dröjde inte länge innan alla var ute ur klassrummet haha. Jag hade till och med sån himla tur att jag fick skjuts hem oxå. 


nu har jag precis ätet lite lunch, kände mig väldigt nyttig med lunchen idag faktiskt och gott var det oxå. Planerar att sitta i soffan och ta det lugnt resten av dagen, det är ju trots allt fredag! Ha ett riktigt mysigt fredagsmys n så återkommer jag. Kram!


En avocado/en äggmacka/ett kokt ägg

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards