lyckopillerelin

Alla inlägg den 21 januari 2014

Av Elin - 21 januari 2014 22:43


Det är ungefär det jag har gjort idag haha. Det var ju från början tänkt att jag skulle få lite sällskap här hemma idag av Veronica så skulle vi plugga tillsammans, men det blev lite ändring i schemat. Istället så blev jag hemma själv hela dagen, vilket oxå är riktigt skönt haha. Gick upp vid 10 ungefär, sovmorgon! Läste lite av den kurslitteratur jag har hemma, blev inte alls klokare bara tvärtom haha. Ska försöka vara lite mer noggrann imorgon när jag läser hade jag tänkt. 


När jag kände att det inte var någon idé att fortsätta med plugget så slutade det med att jag fastnad framför Carolaklipp på youtube och sen tittade igenom gamla allsångsavsnitt från i somras. Längtar galet mycket till sommaren 2014, börjar redan fundera på vad jag ska skriva på skyltarna och hur jag ska packa haha.


Vid 1630 så började jag röra mig mot Solna för möte med distriktstyrelsen, första mötet 2014 var det till och med, så nu är allt igång på riktigt igen, känns spännande och kul! Efter mötet så gick vi ner till restaurangen för att äta middag tillsammans, riktigt trevligt var det! Är alltid så trevligt att träffa stora styrelsen och jag känner mig alltid väldigt välkommen i det gänget. Nu är jag iallafall hemma och sitter med en kopp te i soffan, ska snart gå och sova känner jag. Sorry för ett långt och ointressant blogginlägg utan bilder!

Av Elin - 21 januari 2014 14:22


Gårdagens TV-tittande slutade med att jag tjoade i soffan med armarna upp i luften och mammas kommentar "Nu är din lycka gjord för denna vecka va?"


Ni kan ju gissa varför när jag får se dessa två snyggingar i TV-rutan ;).


Av Elin - 21 januari 2014 11:47


Kommentar till Svar på kommentar-Hur rider jag?:



Fick en fråga för några år sedan hur jag rider. Svarade på den kommentaren och igår så fick jag ytterligare en fråga angående min tygel som jag tänkte passa på att svara på nu. Först och främst tack för dom fina orden och vad glad jag jag blir över att höra att din son rider! Mitt handtag går absolut att ta loss och använda på i princip vilken tygel som helst, en fördel är då att man har tyglar med stopp på eller gummityglar så glider inte handtaget lika lätt.


Jag har fått mitt handtag av de som gör mina proteser, förklarade för honom hur jag ville att det skulle fungera och sen fick han göra något som han trodde skulle fungera. Jag vet att det ska finnas tyglar med handtag som man inte kan ta loss eller flytta men desvärre så vet jag inte hur man kan få tag i dom. Jag började med att fråga runt på habilitering, mina läkare, sjukgymnast mm för att få tips och ideér hur jag kunde gå tillväga för att få det handtag som jag behövde för att kunna rida på ett lättare sätt, det är värt att prova! Innan jag hade mitt handtag så knöt jag en knut på tygeln, kanske kan det fungera för din son? Stort lycka till för dig och din son, jag hoppas verkligen att han fortsätter att rida, kram!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards