lyckopillerelin

Alla inlägg den 22 januari 2014

Av Elin - 22 januari 2014 21:43


Ännu en vecka har gått sen jag red. Som vanligt red jag på en av världens finaste hästar, Billy. Denna lektion var verkligen som en gott och blandat påse, vissa saker katastrofalt och andra saker klockrena. Eftersom att det är ganska kallt ute nu så tycker jag att jag märker av det på Billy närjag rider, det går lite mer frammåt än vad det brukar gåra i vissa lägen. Började iallafall med lite halter och tyckte att han lyssnade riktigt bra efter ett tag, behövde knappt ta tag i tygeln innan han gjorde klockrena halter. 


Efter det så jobbade vi mycket med volter i båda varven, måste börja lära mig rida snygga volter alltså haha! Vissa blir avlånga åt alla håll och kanter, illa! Men mjuk blev han i sidorna efter ett tag. Efter det så red vi på kvartslinjen i mellantrav och ökad trav och på den andra långsidan på fyrkantspåret och ställde åt det håll vi red åt. I Höger så gick han så himla himla fint på fyrkantspåret när jag ställde och efter ett tag så märkte man ändå skillnaden i mellantraven och den ökade. Blev lite galoppsprång då och då men det gjorde inte så mycket tyckte jag eftersom han ändå visade att han var lyhörd och gjorde så jag ville. 


Efter det så red vi lite tempoväclingar i trav på volterna och sen fattade vi lite galopp i höger och vänster. Galoppen var svårast och jobbigast idag. Har väldigt svårt i vänster varv då jag blir i lite sne och har inte lika lätt att lirka med fingrarna med handaget. I Höger så gick det lite bättre men jag orkade inte hålla honom fullt ut för ajg fick så mycket mjölksyra i armen ohn han blev väldigt pigg. Jag skulle hellre vilja rida lite mer olika galoppövningar och galoppera kortare sträckor känner jag. i slutet så var jag helt slutså då försökte jag bara rida på så gott ajg kunde. r fortfarande helt skakis i armen känner jag, men det går nog över snart hoppas jag haha!


Visst är han väldigt charmig den lille fisen!? <3

Av Elin - 22 januari 2014 13:18


Hej på er vänner. Sitter just nu i soffan och kollar på reprisen av Så ska det låta, har sjukt ont i huvudet just nu så känner att jag ska ta det lite lugnt så jag orkar med ridningen ikväll, det gäller att prioritera hehe ;). Nä men skämt o sido så känner jag att jag inte blir så mycket klokare av att plugga just nu, vi har en föreläsning på Fredag som jag har planerat att gå på så kanske jag bli lite klokare ;). 


Istället så har det varit lite pappersortering inne i mitt rum nu under dagen, har insett att jag har sparat på mig ganska mycket papper och annat från DUS-möten, distriktstyresemöten och allt sånt så jag har sorterat, skickat mejl och försökt att strukturera upp allt lite. Jag måste verkligen jobba lite med mitt kontrollbehov känner jag! det gör ingen att jag inte har koll på vissa saker som jag har sagt att andra ska göra, varför kan jag inte bara släppa det och koncentrera mig på mina ppgifter istället!? Det går åt så onödigt mycket energi på onödiga saker lixom. Jaja, ser fram emot lite mystid i stallet ikväll iallafall. 

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards